Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, afirmă că România este unul dintre actorii principali care au contribuit la documentul final al Summit-ului privind Transformarea Educaţiei, care s-a desfăşurat la New York. ”Mobilizarea, transformarea educaţiei şi declaraţiile naţionale de angajament, prin care şefii de stat şi de guvern şi-au exprimat viziunea şi acţiunile concrete avute în vedere pentru reforma educaţiei, sunt reperele care marchează viitoarele direcţii de acţiune”, susţine el.
Sorin Cîmpeanu a arătat, marţi, într-o postare pe Facebook, că în perioada 16-19 septembrie s-a desfăşurat la New York Summit-ul privind Transformarea Educaţiei, organizat la iniţiativa Secretarului General al Organizaţiei Naţiunilor Unite, şi că preşedintele Klaus Iohannis a iniţiat şi susţinut implicarea României în acest exerciţiu de elaborare de politici încă din primele momente ale demarării pregătirii Summit-ului, România fiind una dintre cele 10 ţări care au co-prezidat cele 5 linii de acţiune (action tracks) în procesul de pregătire a Summit-ului, timp de 6 luni.
”Obiectivul declarat al Summit-ului a fost coagularea tuturor factorilor resposabili pentru o mai bună finanţare a educaţiei în vederea implementării Agendei 2030 pentru dezvoltare durabilă a ONU, dar mai ales pentru reforma educaţiei şi pentru a contracara regresul înregistrat în atingerea obiectivului de dezvoltare durabilă a educaţiei, în contextul în care perioada de criză sanitară a fost definită atât la nivel UNESCO, cât şi la nivel ONU, în peste 190 de state membre, drept o adevărată catastrofă educativă/generaţională”, a adăugat ministrul Educaţiei.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Potrivit acestuia, au fost propuse 5 linii de acţiune tematică: 1. Şcoli incluzive, echitabile, sigure şi sănătoase; 2. Învăţare şi abilităţi pentru viaţă, muncă şi dezvoltare durabilă; 3. Profesori, predare şi carieră didactică; 4. Învăţare şi transformare digitală; 5. Finanţarea educaţiei. România a co-prezidat a 3-a linie de acţiune tematică, dedicată profesorilor şi carierei didactice.
Cîmpeanu a menţionat că Summit-ul a debutat cu Ziua mobilizării, dedicată vocii tinerilor, viziunii lor asupra transformării educaţiei şi stabilirii parcursului prin care aceştia se pot implica în procesul transformativ, iar în Ziua soluţiilor, România a fost gazda dialogului cu tema ”Profesorii în centrul educaţiei! Apel la acţiune în ceea ce priveşte politicile dedicate profesorilor şi dialogului social pentru a transforma cariera didactică” („Teachers at the heart of education! Call for action on teacher policies and social dialogue to transform the teaching profession”), organizat alături de UNESCO, Organizaţia Internaţională a Muncii şi Nigeria. Cu această ocazie, consilierul prezidenţial Ligia Deca a prezentat, în calitate de co-lead AT3 din partea României, importanţa implicării şi consultării cadrelor didactice în orice demers ce presupune schimbari în sistemul de educaţie.
”În calitate de ministru al educaţiei, am susţinut 5 intervenţii tematice în cadrul „Summit-ului Transforming Education - Ziua soluţiilor”: 1. Transformarea educaţiei începe devreme: importanţa educaţiei timpurii (eveniment organizat de către UNICEF, UNESCO, Uzbekistan, Republica Populară Democratică Laos şi Gabon); 2. Transformarea sistemelor de educaţie pe timp de criză: perspective din Ucraina (eveniment organizat de către Ucraina, Polonia, UNESCO şi UNICEF); 3. Rolul învăţământului superior în transformarea mediului; învăţarea pe tot parcursul vieţii (eveniment organizat de Universitatea Naţiunilor Unite, Spania, Bhutan, UNESCO şi Convenţia-cadru a Naţiunilor Unite asupra schimbărilor climatice); 4. Abilităţile digitale în învăţare şi predare - perspectiva drepturilor omului (eveniment organizat de Consiliul Europei, Slovenia, Grecia, UNESCO şi Centrul UNESCO de cercetare în domeniul inteligenţei artificiale); 5. Transformarea educaţiei pentru transformarea vieţii: mize, provocări şi perspective pentru sistemele de educaţie francofone (eveniment organizat de Conferinţa Miniştrilor Educaţiei din Statele Francofoniei - CONFEMEN, Maroc, Biroul Internaţional al Educaţiei- UNESCO, Institutul francofoniei pentru educaţie şi formare - IFEF/OIF). Cu această ocazie, am prezentat Proiectul România Educată şi am reafirmat angajamentele naţionale privind susţinerea demersurilor comunităţii internaţionale de redresare şi transformare a educaţiei”, a detaliat Sorin Cîmpeanu.
El a continuat arătând că ziua de luni a fost dedicată reuniunii liderilor şi susţinerii declaraţiilor naţionale de angajament, prin care şefii de stat şi de guvern şi-au exprimat viziunea şi acţiunile concrete avute în vedere pentru reforma educaţiei. În acest context, preşedintele Klaus Iohannis a afirmat: ”Transformarea educaţiei presupune atingerea provocărilor globale actuale, aflate în creştere exponenţială, cu toate resursele pe care le are educaţia, pentru a încuraja progresul, pacea şi prosperitatea”.
”Astfel, România este unul dintre actorii principali care au contribuit la documentul final al Summit-ului - Viziunea Secretarului General al ONU, prezentată cu ocazia Summit-ului din data de 19 septembrie a.c. Mobilizarea, transformarea educaţiei şi declaraţiile naţionale de angajament, prin care şefii de stat şi de guvern şi-au exprimat viziunea şi acţiunile concrete avute în vedere pentru reforma educaţiei, sunt reperele care marchează viitoarele direcţii de acţiune”, a conchis Cîmpeanu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.