Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania), structură care face parte din Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) care instrumentează şi care soluţionează pe cale amiabilă reclamaţii transfrontaliere, anunţă că a recuperat pentru consumatori aproximativ 225.000 euro în primul semestru al anului în curs. Suma recuperată este mai mare cu 62 % faţă de suma recuperată în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Conform unui comunicat dat publicităţii miercuri, în prima jumătate a lui 2024, ECC Romania a instrumentat peste 3.200 de solicitări primite de la consumatori români şi aproximativ 140 de solicitări de la consumatori din alte state, din interiorul şi din afara Uniunii Europene, solicitări transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor. 
Dintre reclamaţiile primite, 31% vizează domeniul transporturilor, fie că este vorba despre transport aerian, rutier, feroviar, naval sau închirieri auto. Alte 22% dintre sesizări au avut în vedere comerţul cu îmbrăcăminte şi încălţăminte, 13%  dintre reclamaţii au vizat diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii, 13% dintre sesizări se refereau la mobilier, echipament pentru gospodărie şi întreţinere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă), în timp ce 7% dintre cei care s-au adresat centrului au fost nemulţumiţi de serviciile sau produse precum electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum
„Faţă de primele 6 luni ale anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) se menţine în topul clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor, înregistrând, însă, o scădere a numărului de solicitări.  În acelaşi timp, o creştere uşoară se observă la sesizările primite în urma achiziţiei online de îmbrăcăminte, încălţăminte, mobilă şi echipamente de gospodărie. Spre deosebire de prima jumătate a anului trecut, s-a înregistrat o scădere simţitoare, de circa 20% a ponderii reclamaţiilor din domeniul recreaţie şi cultură”, se arată în comunicatul ECC România. 
Instituţia dă exemplul unei femei care a cumpărat un bilet de avion, dus-întors, de la o companie aeriană austriacă, iar în ziua zborului de întoarcere a constatat că zborul a fost anulat. Într-un final, compania aeriană i-a pus la dispoziţie femeii un zbor de retur pentru ora 20:15. 
„Nemulţumită de această situaţie şi, mai mult decât atât, considerând că operatorul de transport aerian nu i-a oferit suficientă asistenţă având în vedere faptul că era însărcinată la momentul acela, Anişoara s-a adresat Centrului European al Consumatorilor din România. În final, ECC Romania, cu sprijinul ECC Austria, a obţinut compensaţia care, conform Regulamentelor Europene, este datorată consumatorilor în situaţia în care zborul achiziţionat este anulat (250 de Euro)”, transmit oficialii ECCRomânia.
Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC, precizează că serviciile pe care Centrul le furnizează sunt gratuite pentru toţi consumatorii.
ECC Romania face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informaţii, consiliere şi asistenţă gratuite şi personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacţiile transfrontaliere efectuate într-o altă ţară din cadrul Reţelei.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.