Camera Deputaţilor a adoptat, decizional un proiect de lege care introduce obligaţia pentru instituţiile publice şi a organele de specialitate ale administraţiei publice centrale să publice, din oficiu, pe website-ul propriu şi în punctul de contact unic electronic, taxele, tarifele şi comisioanele practicate. Legea merge la promulgare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea art. 1 din ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 în sensul ca, în cazul în care furnizarea serviciilor publice este realizată cu perceperea de taxe/tarife/comisioane, după caz, să fie prevăzut în mod expres obligaţia instituţiilor publice şi a organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale de a publica, din oficiu, pe website-ul propriu şi în punctul de contact unic electronic, şi taxele/tarifele/comisioanele practicate.

„Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale au obligaţia de a publica, din oficiu, informaţii şi modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, atât pe website-ul propriu, cât şi pe punctul de contact unic electronic, definit de hotărârea Guvernului n.r 922/2010 privind organizarea şi funcţionarea Punctului de contact unic electronic, în varianta actualizată şi într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării pe calculator de către beneficiar. În cazul în care serviciile prestate în vederea soluţionării cererilor necesită costuri, taxele/tarifele/comisioanele practicate pentru acestea vor fi publicate din oficiul pe website-ul propriu şi în punctul de contact unic electronic”, arată iniţiativa legislativă care modifică art. 1 din ordonanţa de urgenţă 41/2016.

În forma în vigoare a acestei OUG articolul 1 prevede. „Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale au obligaţia de a publica, din oficiu, informaţii şi modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, atât pe website-ul propriu, cât şi pe punctul de contact unic electronic, definit de hotărârea Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea şi funcţionarea Punctului de contact unic electronic, în varianta actualizată şi într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării pe calculator de către beneficiar”.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.