Personalul medical de la Spitalul Municipal Timişoara contestă un demers al conducerii care închiriază de la o firmă privată un sistem de monitorizare a medicilor şi asistenţilor, pentru a vedea care este timpul de reacţie al acestora atunci când sunt solicitaţi de către pacienţi. Cadrele medicale cataloghează demersul drept unul ”umilitor” şi susţin că alocarea câtorva mii de euro pentru un asemenea sistem este un demers ”aberant”, având în vedere nevoile sistemului sanitar românesc.
Medicul Olimpia Oprea, de la Sindicatul ”Materna”, a declarat, pentru News.ro, că sistemul de monitorizare constă dispozitive montate pe pereţii încăperilor din spital, dar şi din brăţări pe care fiecare angajat va trebui să le poarte, aceste brăţări urmând a indica, în orice moment, unde se află o persoană.
”Acest sistem nu înlocuieşte pontajul. Există condici de prezenţă, exista posibilitatea instalării unui sistem la venire şi la plecare, ceea ce este uman. Dar ceea ce doreşte domnul manager să implementeze mi se pare umilitor pentru personalul medical. Este înjositor. Există alte metode. Conform Legii 190 - GDPR -sistemul de monitorizare electronică a angajaţilor se poate aplica în condiţiile în care alte mijloace nu sunt eficiente, or de când este această conducere nu a fost un control al prezenţei. Exisă şef de secţie care poartă responsabilitatea prezenţei la serviciu a angajaţilor, semnează pontajul, ei pot face referat celor care nu respectă programul sau nu sunt prezenţi la serviciu. Nu trebuie să plăteşti zeci de mii de euro pentru acest mod abuziv de verificare a prezenţei”, a declarat reprezentantul Sindicatului ”Materna”.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Aceasta a explicat că sistemul a fost instalat pe pereţii coridoarelor, ai sălilor de naştere, în sălile de operaţii, în camera de gardă şi în cabinetele de consultaţii, urmând a fi distribuite brăţările care să se conecteze la acesta.
Medicul a adăugat că unele paciente au refuzat consultul ginecologic, întrebând dacă dispozitivele montate pe pereţi înregistrează video.
Olimpia Oprea a menţionat că sindicatul nu a fost consultat de către conducerea spitalului atunci când a luat această decizie, subliniind că sindicatul nu este de acord cu acest tip de monitorizare.
”Răspunsul de la manager a fost că de fapt este un sistem complementar pontajului şi că nu se monitorizează personalul, se monitorizează încăperile, că se doreşte măsurarea vitezei de reacţie, dar relativ la ce măsori viteza de reacţie?” , a adăugat medicul.
Conform unui comunicat dat publicităţii de Confederaţia „Cartel Alfa”, sistemul de monitorizare electronică a personalului de la Spitalul Municipal Timişoara este închiriat de la o firmă privată, serviciile fiind plătite lunar de către spital.
În prezent, pentru cele trei secţii care funcţionează în patru clădiri pentru care se implementează sistemul, costurile se ridică la aproximativ 6000 de euro pe lună.
”Spitalul are însă în total 23 de secţii, care îşi desfăşoară activitatea în 14 clădiri, astfel încât, extinderea sistemului, aşa cum se doreşte, ar duce la o cheltuială de peste 20.000 de euro pe lună pentru întregul spital”, susţin sindicaliştii Cartel Alfa.
Ei consideră că, ”având în vedere contextul pandemiei, în care resursele alocate pentru sănătatea publică se află mult sub cota de avarie, o asemenea cheltuială este complet aberantă şi în contrasens cu nevoile reale ale pacienţilor şi ale personalului medical”.
”Dacă se doreşte monitorizarea calităţii actului medical, in primul rând trebuie asigurate condiţiile minime pentru această calitate. Lipsesc medicamente, echipamente de protecţie, instrumentar şi consumabile, însă personalul este obligat să poarte dispozitive de 200 de euro fiecare, cu stresul suplimentar că dacă se pierde, trebuie să-l plătească. Cu ce ajută în mod concret înregistrarea electronică a prezenţei sau traseului unui angajat prin spital, dacă acest sistem de monitorizare de fapt nici nu se substituie sistemului de pontaj, sigurul cu valoare legală, ci îl dublează? Cinismul situaţiei este exprimat inclusiv în «argumentul» conducerii, că prin acest sistem se monitorizează «inclusiv orele suplimentare», care conform dispoziţiilor legale, nici nu se plătesc! Cât de relevantă este înregistrarea vitezei de reacţie a unui medic, dacă paturile pacienţilor nu sunt dotate cu butoane de panică, prin care să se poată solicita rapid ajutorul unui cadru medical?”, precizează comunicatul Cartel Alfa.
Sindicaliştii solicită instituţiilor de control ale statului să investigheze situaţia de la Spitalul Municipal Timişoara şi să adopte măsurile care se impun.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.