Concernul german Bosch a anunţat luni că a dezvoltat un nou test rapid pentru dispozitivul său de analiză Vivalytic, pentru detectarea agentului patogen SARS-CoV-2, testul oferind un rezultat fiabil în 39 de minute şi este cel mai rapid test de reacţie în lanţ a polimerazei (PCR) la nivel mondial.
”Bosch a dezvoltat un nou test rapid pentru dispozitivul său de analiză Vivalytic, pentru detectarea agentului patogen SARS-CoV-2. Testul oferă un rezultat fiabil în 39 de minute şi în prezent este cel mai rapid test de reacţie în lanţ a polimerazei (PCR) la nivel mondial. Noul test rapid Bosch este destinat utilizării descentralizate în centrele de testare mobile din staţiile de service de pe autostrăzi sau din aeroporturi. Persoanele pentru care este efectuat testul pot obţine un rezultat fiabil în timp ce se află la locul de testare”, a anunţat grupul.
Testul, aprobat de CE, este disponibil acum în Europa şi ajută la evitarea petrecerii timpului în carantină, uşurează activitatea laboratoarelor şi contribuie la siguranţa călătoriilor şi a muncii, arată Bosch.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Unul dintre elementele principale pentru combaterea pandemiei de coronavirus este identificarea rapidă a surselor de infecţie. De aceea, după primul nostru test pentru coronavirus, ne-am concentrat pe dezvoltarea unuia şi mai rapid. Cu ajutorul acestuia vom putea să aducem oamenilor, mai rapid, linişte sufletească”, spune Volkmar Denner, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH.
Dezvoltarea noului test singleplex PCR Bosch face parte dintr-un proiect de cercetare şi dezvoltare finanţat de Ministerul Federal German al Educaţiei şi Cercetării (BMBF).
”Cred că este important ca oamenii să ştie cu claritate care este starea lor de sănătate cât mai rapid posibil. În acest sens, cunoştinţele ştiinţifice şi datele obţinute din cercetare pot aduce oamenilor beneficii imense. În următoarele câteva luni, ne vom confrunta cu provocarea de a fi nevoiţi să testăm mai mulţi oameni. Procedura îmbunătăţită de testare dezvoltată de Bosch cu sprijinul BMBF reprezintă un ajutor extraordinar în această activitate complexă. Îmbunătăţirea rapidă a capacităţilor noastre tehnologice demonstrează realizările inovatoare pe care le pot furniza companiile germane în perioade de criză”, spune ministrul federal al educaţiei şi cercetării, Anja Karliczek.
Testul are o sensibilitate de 98 de procente şi o specificitate de 100 de procente. Pentru a-l dezvolta, filiala Bosch, Bosch Healthcare Solutions s-a asociat cu compania germană de biotehnologie R-Biopharm, un furnizor important de teste manuale PCR, extrem de sensibile.
Testele PCR sunt considerate standardul de aur al metodelor de testare.
Bosch a lansat primul test rapid pentru dispozitivul său de analiză Vivalytic la sfârşitul lunii martie, după doar şase săptămâni de dezvoltare. Ca test multiplex, verifică simultan probele cu privire la virusul SARS-CoV-2 şi la alte nouă boli respiratorii în două ore şi jumătate. Noul test accelerat este destinat în exclusivitate testării pentru SARS-CoV-2.
”Cu diferitele noastre teste pentru coronavirus şi strategiile de analiză variabilă deschidem o serie de scenarii de testare cu un dispozitiv Vivalytic, de la screening până la asistarea diagnosticării diferenţiale pentru boli cu simptome similare”, spune Marc Meier, preşedintele Bosch Healthcare Solutions GmbH.
Iar activitatea de dezvoltare este încă desfăşurare la Bosch, astfel că, de la începutul lunii octombrie 2020, va fi posibilă evaluarea simultană a cinci probe într-un singur cartuş de testare şi la o viteză comparabilă: o premieră mondială, potrivit companiei.
”Bosch sporeşte astfel capacitatea de testare disponibilă, permiţând prelucrarea complet automatizată a peste 160 de probe pe zi cu ajutorul unui dispozitiv Vivalytic. În plus, software-ul optimizat va reduce în următoarele săptămâni timpul de obţinere a rezultatului testului SARS-CoV-2 pentru probe pozitive”, precizează grupul.
Avantajele testului rapid Bosch constau nu numai în analiza rapidă, ci şi în uşurinţa utilizării.
”Este prelevată o probă din nasul sau gâtul pacientului folosind un tampon steril şi este introdusă în cartuşul de testare. Apoi, cartuşul de testare, care conţine deja toţi reactivii necesari pentru testare, este introdus în dispozitivul Vivalytic pentru analiză automatizată. Dispozitivul de analiză Vivalytic este conceput pentru a fi uşor de utilizat; personalul medical necesită doar o scurtă pregătire cu privire la modul de utilizare. Dezvoltarea sistemului Vivalytic, care include un dispozitiv de analiză şi cartuşe de testare, a rezultat dintr-o colaborare de lungă durată între cercetarea corporativă şi ingineria avansată Bosch şi Bosch Healthcare Solutions”, spun reprezentanţii grupului.
Până la finalul anului, Bosch intenţionează să atingă o capacitate de un milion de teste.
”Deoarece cererea pentru dispozitivul de analiză şi testele rapide rămâne ridicată, compania lucrează îndeaproape cu furnizorii săi pentru a maximiza capacitatea şi a spori în continuare oferta”, arată aceştia.
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.
Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină şi inginerie electrică”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.