Secretarul de stat Raed Arafat spune că soluţia găsită pentru achiziţionarea ambulanţelor este "una înţeleaptă, care va duce la deblocarea situaţiei şi la fluidizarea procesului de achiziţie, precum şi a procesului de implementare a programului de dotare pe parcursul duratei acordurilor cadru".
"Vreau pe această cale să-i mulţumesc domnului prim-ministru Grindeanu pentru modul în care a abordat problema achiziţiilor de ambulanţe pentru serviciile de ambulanţă şi SMURD. Soluţia propusă de dânsul, implicând direct Secretariatul General al Guvernului, este una înţeleaptă, ce duce la deblocarea situaţiei şi la fluidizarea procesului de achiziţie, precum şi a procesului de implementare a programului de dotare pe parcursul duratei acordurilor cadru", a scris Raed Arafat pe Facebook.
Premierul Sorin Grindeanu a anunţat, marţi, la finalul întâlnirii cu miniştrii Florian Bodog şi Carmen Dan şi cu secretarul de stat Raed Arafat, că soluţia găsită pentru achiziţionarea ambulanţelor este ca licitaţia să fie făcută prin Secretariatul General al Guvernului (SGG), în baza unui protocol încheiat între SGG, Ministerul de Interne prin IGSU şi Ministerul Sănătăţii.
Premierul a declarat, la finalul întâlnirii, că s-a plecat de la necesitatea de a avea ambulanţe noi, toată lumea fiind de acord, la discuţii, că actualul parc auto este învechit şi trebuie schimbat.
"Pe mine, ca prim-ministru, mă interesează să rezolvăm această problemă dincolo de anumite sincope, care nu au fost doar acum, în ultimul timp, ci sincopele au fost şi în perioada altor guverne. Am găsit la colegii mei deschidere în a rezolva aceste lucruri şi aste este extrem de important. Cei trei colegi au fost de acord ca toată lumea să lucreze împreună pentru deblocarea situaţiei şi noi spunem că am găsit soluţia, iar soluţia este una benefică pentru toată lumea, astfel încât timpul alocat pentru aceste licitaţii să fie cel mai scurt, comparabil cu timpul care ar fi fost dacă s-ar fi ţinut licitaţiile la IGSU", a spus premierul.
Grindeanu a precizat că, de altfel, la întâlnire a participat şi directorul ANAP.
El a arătat că soluţia găsită a fost ca achiziţionarea ambulanţelor să se facă printr-o singură licitaţie, coordonată de către Secretariatul General al Guvernului, în baza unui protocol încheiat între SGG, Ministerul de Interne, prin IGSU, şi Ministerul Sănătăţii, astfel încât situaţia să fie deblocată în cel mai scurt timp.
”Concluzia este următoarea: toată lumea lucrează într-o echipă, o echipă care ca primă sarcină va avea organizarea acestei licitaţii pentru achiziţia de ambulanţe, că vorbim de ambulanţe de tip B, C, A1, A2, toate aceste lucruri se fac într-o singură licitaţie care este coordonată de Secretariatul General al Guvernului şi unde vot fi reprezentanţi de la IGSU, de la Ministerul Sănătăţii, de la DSU şi de la SGG. Astăzi se va lucra la acest protocol comun între SGG, Ministerul de Interne prin IGSU, Ministerul Sănătăţii, lucrurile se deblochează astfel încât într-un timp relativ scurt să putem să avem acest acord-cadru, să avem licitaţia pornită şi într-un final să ajungem să achiziţionăm ambulanţele”, a afirmat Sorin Grindeanu.
Premierul a precizat că urmează să meargă la Ministerul de Finanţe, unde va discuta inclusiv despre găsirea fondurilor pentru achiziţionarea ambulanţelor.
”Unul din punctele pentru care merg la Ministerul Finanţelor este de a găsi finanţare pentru achiziţia ambulanţelor. Odată cu rectificarea bugetară, se vor găsi sursele de finanţare. Doar că pentru noi este extrem de important ca acest acord-cadru şi licitaţia să fie ţinută până atunci. Legea permite, nu se întâmplă nimic nou, nu e o premieră, iar procedurile pot fi ţinute - şi asta ne interesează - până la rectificare”, a subliniat Grindeanu.
Între ministrul Sănătăţii, Florian Bodog, şi secretarul de stat Read Arafat au apărut dispute după ce Bodog a anunţat că licitaţia începută de IGSU pentru acordul-cadru de achiziţionare a noilor ambulanţe nu mai este valabilă şi că trebuie încheiat un nou protocol între Ministerul Săntătăţii şi Ministerul Afacerilor Interne, astfel încât să fie reluată procedura.
Secretarul de stat Raed Arafat l-a contrazis, susţinând că, dacă se renunţă la licitaţia începută de IGSU, se va întârzia foarte mult, astfel că primele ambulanţe vor putea fi preluate abia la jumătatea anului viitor, în condiţiile în care dotările ambulanţei şi SMURD sunt învechite. ”Să îşi asume responsabilitatea cei care semnează (protocolul - n.r.) atunci când vor muri oameni pentru că nu avem ambulanţe”, a averizat Arafat.
Florian Bodog a susţinut că ministerul are capacitatea de a face aceste achiziţii şi speră ca la finalul acestui an să sosească primele ambulanţe cumpărate de MS, punctând că nu mai vrea să audă la televizor că mor pacienţi pentru că nu sunt ambulanţe. El a invocat punctul de vedere al ANAF, care preciza că protocolul încheiat între Ministerul Sănătăţii şi IGSU este lovit de nulitate pentru că este încheiat în baza unei legi care nu mai există, legea achiziţiilor publice fiind schimbată în anul 2016, spunând că din acest motiv a fost întocmit un nou protocol cu Ministerul de Interne, pe care este pregătit să îl semneze, dacă şi oficialii din acest minister sunt de acord, pentru reluarea procedurii.
La rândul lui, Raed Arafat a susţinut că sistemul de urgenţă este într-o situaţie fără precedent şi că singura soluţie este ca procedura de achiziţie să fie continuată de IGSU. "Vă aduc în vedere, în modul cel mai serios, că suntem cu mult mai aproape decât vă puteţi imagina de ziua în care populaţia, pe bună dreptate, va reproşa vehement decesul unui pacient la care fie echipajul de urgenţă nu a mai ajuns în timp util din cauza defectării ambulanţei, fie echipamentele medicale nu au funcţionat", l-a avertizat Arafat pe Bodog.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.