Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat că, în urma controalelor referitoare la modul în care sunt calculate facturile la energie, a concluzionat că sunt informaţi insuficient consumatorii de către furnizorii de energie privind importanţa transmiterii indexului, dar şi că există personal insuficient al acestor operatori pentru citirea contoarelor. ANPC a menţionat că va propune ANRE introducerea unui sistem de semnalizare a prezenţei fizice, pe teren, a cititorului de contor.
ANPC a prezentat, marţi, cauzele cele mai frecvente ale nemulţumirilor din ultima periodă legate de calcularea facturilor la energie.
“Consumatorii sunt insuficient informaţi de către furnizorii de energie cu privire la importanţa transmiterii indexului către aceştia, periodic, şi la consecinţele neducerii la îndeplinire a acestui act. Lipsa personalului sau existenţa unui personal insuficient pentru citirea contoarelor/indexului consumat, pentru o verificare a transmiterii valorii corecte a acestuia, astfel încât facturile să poată fi calculate pe baze corecte de consum”, a transmis ANPC.
ANPC a menţionat că va propune Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) introducerea unui sistem de semnalizare a prezenţei fizice, pe teren, a cititorului de contor, astfel încât consumatorul să fie informat asupra momentului citirii indexului de consum.
ANPC consideră, însă, că soluţia cea mai simplă pentru rezolvarea problemei calculului facturilor la energie ar fi respectarea Legii nr. 123/2012, art. 66, alin. 4 care prevede că: ”… ANRE poate aproba devansarea aplicării calendarului de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă, în condiţiile unor analize cost-beneficiu ce demonstrează existenţa avantajelor şi la nivelul consumatorilor, iar alegerea acestei soluţii este mai avantajoasă decât cea a instalării contoarelor clasice”.
“Cu toate că la alin. 1 al Legii nr. 123/2012, art. 66, se vorbeşte despre rentabilitate din perspectiva operatorului economic, alin. 4 subliniază faptul că, în această situaţie, cel mai important este consumatorul şi drepturile acestuia”, a mai menţionat ANPC.
Preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a declarat că instituţia pe care o conduce supraveghează piaţa.
”Alături de colegii noştri de la ANRE, supraveghem piaţa şi căutăm soluţii pentru a nu mai întâmpina, pe viitor, situaţii similare. Fie şi doar un singur consumator vătămat, pentru noi nu reprezintă puţin”, a afirmat Horia Constantinescu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.