Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi va publica, în perioada următoare, pe SEAP, documentaţia privind achiziţionarea unui complex de dragaj, în valoare de 52 de milioane de lei, din fonduri europene, care va trebui să fie realizat până la sfârşitul anului 2019 şi care va rezolva problemele existente în Portul Corabia, la Podul Calafat-Vidin şi în zona Bechet.
"Urmează ca AFDJ să publice în SEAP documentaţia pentru achiziţia unei complex de dragaj, acest complex de dragaj este finanţat în cadrul programului CEF (n.r. - Mecanismul de Interconectare a Europei), are o valoare de 52 milioane de lei. Complexul de dragaj este compus dintr-o dragă nepropulsată, cu cap tăietor la capul de dragaj, din două şalande propulsate, de o navă de manevră care să deplaseze convoiul şi să deplaseze separat fiecare şalandă pentru deversarea materialului şi un ponton folosit pentru acostarea şalandelor atunci când stau sub operaţiunie de încărcare cu material aluvionar, tubulatură", a declarat directorul AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru, într-o conferinţă de presă, susţinută miercuri.
El a precizat că fondurile europene sunt disponibile şi pentru cheltuielile care se vor face cu combsutibiliul, reparaţiile şi personalul.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
"La sfarsitul anului 2019, trebuie să fie gata, aşa ne-am luat angajamentul, conform contractului de finanţare", a mai spus Dumitru.
Reprezentantul AFDJ Galaţi a mai afirmat că acest complex de dragaj va rezolva trei probleme importante.
"Complexul de dragaj va acţiona pe sectorul administrat de partea română, de către AFDJ, din cadrul sectorului comun româno-bulgar al Dunării şi în special va rezolva trei probleme mari. Prima va fi accesul către portul Corabia. La debite şi nivel scăzut al Dunării, zona de acces la cele patru silozuri de cereale este impracticabilă la 3 din patru, din cauza colmatării din zonă, iar în cadrul proiectului avem dragaj capital pentru asigurarea unei bretele de legătură între şenalul navigabil şi danele din port”, a mai spus Dumitru.
Potrivit acestuia, vor mai fi rezolvate problemele de la podul Calafat- Vidin, unde pe sub pod navigaţia se face alternativ pentru o singură deschidere, dar şi un dragaj capital la Bechet.
”După ce va fi finalizat şi complexul şi se vor finaliza lucrările de dragaj la podul Calafat- Vidin se va face navigaţia printr-o deschidere în aval, prin altă deschidere în amonte. Al treilea obiectiv este un dragaj capital la Bechet privind relocarea şenalului navigabil", a mai precizat directorul AFDJ Galaţi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.