USR a transmis, marţi, că în ţara din UE cu recordul negativ de siguranţă rutieră, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii se pregăteşte să relaxeze legislaţia din domeniu, printr-o Ordonanţă de Urgenţă. Parlamentarii USR din comisiile de transporturi cer ferm lui Sorin Grindeanu să nu promoveze această Ordonanţă în Guvernul României, arătând că siguranţa rutieră nu este terenul de joacă al unui politician sau altul, ci o răspundere pe care statul român o are faţă de cetăţeni.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Parlamentarii USR, membri ai comisiilor de Transporturi din Camera Deputaţilor şi Senat, îi reamintesc ministrului Grindeanu că, în 2020, de pildă, aproape 10% din victimele accidentelor rutiere din întreaga Uniune Europeană au fost în România. 
 
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Raportat la un indicator de 1 milion de locuitori, România conduce detaşat acest clasament al morţii cu 85 de decese, pe locul al doilea în 2020 situându-se Letonia cu 73 de victime / 1 milion de locuitori. La mare distanţă este Suedia, de exemplu, cu mai puţin de 20 de victime / 1 milion de cetăţeni. În acest context, un proiect de Ordonanţă publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii promite să aducă grave prejudicii siguranţei rutiere din România”, spun cei de la USR. 
 
Potrivit USR, printre modificările propuse se numără: 
 
  •  Angajaţii ARR NU mai vor fi obligaţi sa participe la cursuri de perfecţionare o dată la 2 ani. În prezent, aceştia îşi pierd calitatea de auditori dacă nu participă la cursuri.
  • Dispare obligaţia poliţiei de a notifica ARR în caz de accident mortal şi obligativitatea ARR de a face inspecţie de siguranţă în cel mult 90 de zile în acel punct periculos, precum şi revenirea ulterioară în acele puncte a personalului ARR pentru a verifica că măsurile de siguranţă propuse au fost executate de administratorul drumului.
  • Inspecţia de siguranţă periodică pe reţeaua rutieră existentă se va face din 3 în 3 ani, nu din 2 în 2 cum e acum, şi nu mai trebuie respectată o listă cadru de verificare a elementelor de siguranţă.
  • ARR actualizează clasificarea tronsoanelor de drum pe categorii de siguranţă rutieră o dată la 5 ani (acum e la 3 ani). Astfel, prima clasificare va avea lor cel târziu în 2024, deşi conform legislaţiei în vigoare trebuia deja să o facă cel puţin pe prima.
  • Este eliminată evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere din studiul de fezabilitate al unui proiect de infrastructură, ea trecând doar la nivelul studiului de pre-fezabilitate. Pentru majoritatea proiectelor CNAIR (cele incluse în Masterplanul de Transport) nu se mai face pre-fezabilitatea proiectului (e considerată realizată prin includerea în Masterplan), ci direct studiul de fezabilitate. Cu alte cuvinte, se elimină aproape complet obligativitatea acestei evaluări de impact a proiectului asupra siguranţei rutiere.
  • Dispare planificarea anuală în cazul inspecţiilor de siguranţă, practic ARR le va face după bunul plac.
 
”Parlamentarii USR din comisiile de transporturi cer ferm lui Sorin Grindeanu să nu promoveze această Ordonanţă în Guvernul României. Siguranţa rutieră nu este terenul de joacă al unui politician sau altul, ci o răspundere pe care statul român o are faţă de cetăţeni”, spun semnatarii apelului. 
 
Iniţiatorii demersului sunt Cătălin Drulă, Liviu Ionuţ Moşteanu, Cristian Paul Ichim, Ion-Marin Lazăr, Iulian Ştefan Lorincz, Cristina Rizea, Marius Bodea, Cristinel Gabriel Berea. 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.