Senatorul USR Florina Presadă aminteşte că i-a cerut, în urmă cu două luni, Avocatului Poporului să sesizeze Curtea Constituţională pe tema Codului Administrativ, însă acest lucru se întâmplă doar la câteva zile după "divorţul" ALDE de PSD, în condiţiile în care Renate Weber a fost propusă de ALDE pentru funcţia ocupată acum. "Aşadar, deocamdată doamna Weber e avocatul poporului în măsura în care acest lucru foloseşte ALDE - de data aceasta în lupta cu PSD", afirmă Presadă.
"Acum 2 luni îi solicitam doamnei Renate Weber, Avocat al Poporului, să sesizeze Curtea Constituţională pe marginea Codului Administrativ. I-am oferit atunci şi câteva argumente. Neaşteptat poate, Avocatul Poporului sesizează CCR pe marginea OUG prin care se adoptă Codul Administrativ astăzi. Acest lucru se întâmplă însă la câteva zile după «divorţul» ALDE de PSD, doamna Weber fiind propunerea ALDE pentru funcţia ocupată acum, susţinută de PSD acum câteva luni", afirmă Florina Presadă, miercuri, într-o postare pe Facebook.
Ea adaugă că acesta a fost "un test" care să indice dacă Renate Weber e într-adevăr Avocatul Poporului.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
"Am spus atunci când a primit votul Parlamentului că doamna Weber va arăta dacă e într-adevăr un avocat al Poporului în relaţie cu Codul Administrativ şi că acesta va fi primul test. Şi aşa este, acesta a fost un test. Doamna Weber reia şi dumneaei în sesizarea CCR chestiunea urgenţei şi a delegării legislative, însă nu pomeneşte nimic despre pensiile speciale ale primarilor sau alte elemente ce ar putea fi neconstituţionale pe care le-am semnalat. CCR nu se va pronunţa, deci, decât pe cele 3 puncte din sesizarea făcută de Avocatul Poporului, care nu includ alte lucruri cu consecinţe extrem de grave asupra administraţiei publice româneşti. Aşadar, deocamdată doamna Weber e avocatul poporului în măsura în care acest lucru foloseşte ALDE - de data aceasta în lupta cu PSD", mai spune senatorul USR.
Avocatul Poporului a sesizat Curtea Constituţională privind neconstituţionalitatea OUG 57/2019 referitoare la Codul Administrativ, invocând că aceasta nu răspunde exigenţelor Constituţiei privind delegarea legislativă, contravine prevederilor constituţionale privind mandatul reprezentativ, răspunderea membrilor Guvernului şi controlul parlamentar al activităţii Guvernului şi contravine art. 115 alin. (6) din Constituţie, întrucât afectează regimul instituţiilor fundamentale ale statului, în speţă Guvernul.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.