Cinci proiecte mari de infrastructură vor fi realizate de judeţele Timiş şi Caraş- Severin, pentru Regiunea Banat, cu bani europeni, un parteneriat în acest sens fiind semnat la sediul Consiliului Judeţean Timiş, între cele două judeţe, chiar de Ziua Naţională a României.
Din partea judeţului Timiş au semnat Alin Nica - preşedintele Consiliului Judeţean şi Dominic Fritz, primarul Timişoarei. Din partea judeţului Caraş - Severin, au semnat protocolul Romeo Dunca, preşedintele Consiliului Judeţean şi Ioan Popa, primarul municipiului Reşiţa.
"Am ales acest moment intenţionat să se întâmple de Ziua Naţională a României ca simbol al unirii dintre cele două judeţe în ceea ce înseamnă proiectele comune pe care dorim să le finanţăm prin noul exerciţiu bugetar 2021 - 2017. Este vorba de o legătură pe care dorim să o creăm între judeţul Caraş Severin şi Judeţul Timiş, între municipiul Reşiţa şi municipiul Timişoara, pentru proiecte de anvergură cu impact major în dezvoltarea întregii zone. Fie că vorbim de calea ferată care va lega Timişoara de Reşiţa sau de lărgirea la 4 benzi a drumului judeţean care leagă Timişoara de Buziaş sau de legătura dintre Reşiţa şi AutostradaA1 prin Buziaş şi Topolovăţ, de fiecare dată discutăm de proiecte care au un impact major şi vor lega cele 2 judeţe pe o infrastructură feroviară şi rutieră modernă. Judeţul Caraş Severin este pentru judeţul Timiş locul în care timişorenii şi timişenii aleg să îşi petreacă timpul liber şi de aceea, legăturile feroviare şi rutiere asigură o mobilitate a persoanelor astfel încât staţiunile de ski şi zonele frumoase din judeţul nostru vecin să fie accesibile publicului larg", a declarat Alin Nica, preşedintele Consiliului Judeţean Timiş.
Preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, Romeo Dunca, a vorbit despre oportunitatea de a transfroma Banatul de munte în destinaţie turistică.
"Mă bucur că astăzi 1 Decembrie suntem în această formaţie să prezentăm dorinţa noastră de a unifica forţele înspre unificarea celor 2 judeţe. Este cunoscut că Banatul de munte reprezintă o parte deosebit de importantă de frumuseţe, biodiversitate şi culoare. Având itenţia de a-l tranforma în destinaţie turistică, recreativă, avem nevoie de infrastructură. Dacă pe relaţia Arad- Timişoara- Caransebeş deja există un proiect naţional important de reabilitare a căii ferate, accesul înspre Reşiţa şi Clisura Dunării, înspre zona turistică va deveni uşor de realizat prin infrastructura ferovoara care va aduce Timişoara aproape de Reşiţa. E nevoie de proiecte serioase, de investiţii serioase", a declarat Romeo Dunca.
Primarul municipiului Timişoara, Dominic Fritz, a vorbit despre dezvoltarea Banatului ca regiune a Europei.
"Viitorul Timişoarei este strâns legat de viitorul întregului Banat şi sunt convins că Timişoara nu se află în competiţie cu alte oraşe din România şi de fapt cu alte oraşe din Europa, ci de fapt întregul Banat ca regiune se află într-o competiţie pentru oameni, pentru idei, pentru resurse. În această competiţie este incredibil de important să lucrăm împreună la o viziune pentru întregul Banat, ca o regiune importantă în Europa. Nu vorbim doar de turism, vorbim şi de economie, de resurse umane, de tineri. Pentru asta avem nevoie de conectivitate. Planul nostru este să legăm Timişoara de întreaga zonă metropolitană, dar mă bucur că nu ne oprim aici, ci avem o viziune chiar şi dincolo de judeţul Timiş, tocmai pentru că Banatul nu este doar judeţul Timiş. Prima mea vizită la un alt primar a fost în Reşiţa la Nelu Popa şi am povestit pentru prima oară de această idee, de acest tern-tram care să ne conecteze, nu numai în scop turistic, ci pentru a revigora toată economia", a declarat Dominic Fritz.
Şi primarul din Reşiţa, Ioan Popa, a menţionat unificarea Banatului de munte cu Banatul de şes, prin ”proiecte palpabile”.
"După 30 de ani de la Revoluţie în care în majoritatea perioadei au existat poziţii antagoniste şi la nivel de judeţe şi între judeţe, pentru prima dată Banatul de munte se uneşte cu Banatul de şes pentru realizarea unor proiecte palpabile. Europa discută de regiuni, nu de judeţe, aşa trebuie să gândim şi noi", a declarat Ioan Popa.
Administraţiile partenere îşi propun să modernizeze infrastructura feroviară pentru implementarea soluţiei de transport de tip „train-tram” (tren-tramvai) pe ruta Reşiţa Sud – Bocşa – Timişoara Nord şi asigurarea legăturii cu Aeroportul „Traian Vuia” din Timişoara. În plus, se are în vedere o asemenea soluţie tehnică şi pe ruta Berzovia – Oraviţa – Anina.
Parteneriatul are în vedere şi infrastructura rutieră. Se doreşte astfel construirea unui nou drum, expres, cu trei benzi, între Berzovia – Buziaş – Topolovaţu Mare – Autostrada A1. Este avută în vedere şi extinderea la patru benzi de circulaţie a drumului Moşniţa Nouă – Buziaş (DJ 592), cât şi modernizarea drumului interjudeţean DJ 684 pe traseul DN 68A (Coşava) – Tomeşti – Luncanii de Sus – limita de judeţ CS – DN 68 (Voislova).
Toate aceste proiecte de infrastructură ar urmă să se realizeze cu bani europeni din exerciţiul bugetar 2021 - 2027.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.