Primarul municipiului Bucureşti Nicuşor Dan afirmă că administraţia locală a făcut economii de jumătate de miliard de lei la capitolul „bunuri şi servicii”, după ce a renunţat la organizarea de târguri şi concerte, pe care edilul de descrie drept „tot felul de tâmpenii”. Alte 300 de milioane de lei anual sunt economisite după desfiinţarea unora dintre companiile municipale înfiinţate în mandatul Gabrielei Firea.
„Am făcut două lucruri importante. În primul rând, am redimensionat partea de cheltuieli a primăriei, adică nu am mai dat bani pe tot felul de tâmpenii cum ar fi târguri şi concerte. Am făcut economii care sunt substanţiale, adică sunt de ordinul 500 de milioane de lei la bunuri şi servicii, ăsta e un lucru. Al doilea lucru, am desfiinţat mare parte din companiile municipale, care erau o sursă imensă de pierderi”, a afirmat primarul general al Capitalei în emisiunea Insider Politic, difuzată duminică dimineaţă de Prima Tv.
Acesta a menţionat că au fost desfiinţate 14 dintre cele 24 de companii municipale. Patru dintre acestea vor fi păstrate, între care STB şi Termoenergetica, alte patru vor fi menţinute provizoriu, respectiv cele care de ocupă de semaforizare, de iluminat public, de acţiuni de tip DDD şi o altă companie care are un imobil în construcţie şi care trebuie menţinută până când clădirea va trece în patrimoniul Primăriei. Edilul susţine că sunt companii care au în patrimoniu bunuri mobile sau imobile care ar fi vândute la preţuri foarte mici dacă acestea intră în insolvenţă.
Întrebat care este valoarea economiilor făcute prin desfiinţarea companiilor înfiinţate în mandatului fostului primar general Gabriela Firea, Nicuşor Dan a răspuns: „e greu de făcut un calcul exact, dar este de ordinul undeva la 300 de milioane de lei pe an”.
Edilul spune că banii economisiţi astfel au fost folosiţi pentru plata datoriilor vechi ale administraţiei. Nicuşor Dan a arătat că, atunci când a devenit primar, a constatat că primăria nu a plătit 165 de milioane de lei din contractul de achiziţie a autobuzelor, că existau restanţe la plata lucrărilor de infrastructură şi către diverse firme.
„Acum, tot ce avem datorii - că nu le-am stins, evident - sunt datorii care sunt eşalonate. Deci avem predictibilitate pe piaţă”, adaugă Nicuşor Dan.
Conform acestuia, cel mai mare debit al Primăriei este către ANAF, constând în datorii legate de funcţionarea STB. Edilul speră ca această datorie să fie eşalonată pe şapte ani, în timp ce alte debite vor fi achitate în timpul mandatului său. Datorii foarte mari şi vechi de peste un deceniu, care fac obiectul unor litigii în instanţă, sunt de plătit pentru modul în care a funcţionat fostul RADET.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.