Premierul Nicolae Ciucă a vizitat, vineri, Fabrica Bosch din Jucu, judeţul Cluj, una dintre cele două unităţi de producţie ale companiei Bosch în România, care activează pe plan local din anul 2013. Premierul a apreciat că firmele care continuă să se extindă ”reprezintă poli de dezvoltare pentru regiunile în care îşi desfăşoară activitatea” şi a promis că nu va fi modificat cadrul fiscal n acest an.
Guvernul anunţă, vineri, într-un counicat de presă, că premirul a vizitat Fabrica Bosch din Jucu, judeţul Cluj.
”În discuţiile cu managementul companiei, premierul Ciucă a apreciat continua dezvoltare pe care a cunoscut-o an de an această societate, prin investiţii în creşterea capacităţii de producţie şi de logistică, în noi tehnologii şi echipamente de ultimă oră, precum şi prin extinderea portofoliul de produse” a transmis Executivul.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Fabrica de la Jucu este, de mulţi ani, într-o continuă şi rapidă extindere a producţiei şi activităţilor de cercetare-inovare. Pentru această regiune este un pol de dezvoltare, cu beneficii semnificative în domeniul cercetării, al atragerii de noi investiţii generatoare de locuri de muncă înalt calificate şi bine plătite. Datorită investitorilor precum Bosch, a promovării unei politici orientate spre investiţii, România înregistrează în primul trimestru al acestui an cea mai mare creştere economică din Uniunea Europeană”, a declarat premierul Nicolae Ciucă, citat în comunicat.
Şeful Executivului a menţionat că Guvernul va continua să aibă o abordare deschisă faţă de mediul de afaceri, prin susţinerea investiţiilor, aplicarea unor măsuri de protejare a economiei, inclusiv prin implementarea Programului ”Sprijin pentru România”.
”Predictibilitatea, stabilitatea şi încrederea tuturor celor care contribuie la dezvoltarea economică a ţării sunt foarte importante. Vom menţine anul acesta cadrul fiscal, sistemul de impozitare şi nu vom introduce taxe noi”, a subliniat premierul Ciucă.
Acesta a apreciat produsele de înaltă calitate şi soluţiile inovatoare oferite de Fabrica Bosch Cluj marilor producători auto, respectiv unităţile de control electronice pentru asistenţa de conducere auto, pentru siguranţa şi confortul în trafic şi pentru îmbunătăţirea experienţei condusului, dar şi unităţile de control electronice pentru sisteme de propulsie eBike.
”Reprezentanţii companiei au arătat că este nevoie de investiţii substanţiale pentru a menţine performanţa tehnologică la cote înalte şi pentru a promova tehnologii prietenoase cu mediul, în condiţiile în care Bosch a atins în 2020 neutralitatea privind emisiile de CO2 la nivel global. În septembrie 2021, compania a inaugurat la Cluj cea de-a treia hală de producţie în cadrul fabricii de componente electronice auto. Unitatea permite fabricarea de unităţi electronice de control de înaltă calitate pentru vehicule electrice, asigurând tehnologii de producţie de ultimă generaţie, mai eficiente, mai flexibile şi mai personalizate”, a mai transmis Guvernul.
Potrivit instituţiei, compania foloseşte soluţii de inteligenţă artificială pentru a detecta şi remedia posibile deviaţii în procesul de producţie de la un stadiu incipient şi alocă, în acest sens, o parte considerabilă din investiţii soluţiilor de digitalizare şi Industrie 4.0, cu obiectivul de a menţine utilizarea tehnologiilor de ultimă oră în cadrul fabricii Bosch Cluj.
”Şeful Executivului a subliniat contribuţia semnificativă a companiei la formarea elevilor din cadrul sistemului de învăţământ dual, dar şi la dezvoltarea personală şi profesională a angajaţilor Bosch, prin programe care susţin relaţia dintre educaţie şi mediul de afaceri”, a se mia arată în comunicat.
”Apreciez preocuparea activă a companiei pentru a ajuta tinerii aflaţi la început de drum. Avem nevoie de conectarea sistemului educaţional la realitatea din industrie şi la nevoile concrete. Fără practica şi pregătirea la nivel înalt a profesorilor, absolvenţii nu vor putea valorifica potenţialul de care sunt capabili. Avem nevoie de politici publice în acest sens, iar Guvernul va avea în vedere această prioritate”, a declarat premierul.
În acest context, repezentanţii Bosch au menţionat necesitatea actualizării curriculei educaţionale, ca o condiţie prealabilă pentru forţa de muncă calificată.
În cadrul fabricii de la Jucu funcţionează, începând din 2017, un Centru de Training cu săli de instruire moderne şi ateliere de ultimă generaţie.
Din 2014, fabrica Bosch Cluj derulează programul Şcoala Duală Bosch, care reprezintă o metodă alternativă a învăţământului profesional clasic.
În fabrica Bosch din judeţul Cluj lucrează 3.100 de angajaţi, de 15 naţionalităţi, 50% din personal sunt femei, iar procentul femeilor manager este de 24%. Media de vârstă a personalului este de 37 de ani, cel mai în vârstă angajat avânt 68 de ani, iar cel mai tânăr, 18.
Fabrica Bosch Cluj are trei hale cu o suprafaţă de producţie de 50.000 de metri pătraţi, suprafaţa totală construită fiind de 140.000 de metri pătraţi. Investiţia totală, de la deschiderea fabricii, se ridică la peste 465 milioane de euro, iar începând cu 2013, compania a beneficiat de ajutor de stat de 60 de milioane de euro.
În cadrul discuţiilor premierului Nicolae-Ionel Ciucă cu reprezentanţii companiei, a reieşit nevoia unor modificări legislative pentru a facilita procesului de angajare a cetăţenilor străini (non UE) în România, având în vedere lipsa forţei de muncă. Alte teme abordate au vizat facilitarea procesului logistic spre şi către UE, prin aderarea României la spaţiul Schengen, precum şi dezvoltarea infrastructurii locale pentru a oferi un acces mai facil de la şi spre fabrică.
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 27 de ani. Cu două fabrici, un centru de inginerie, un centru de externalizare a proceselor de afaceri şi birouri de vânzări, toate cele patru sectoare de activitate ale grupului sunt reprezentate în România: Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum, Tehnologie pentru construcţii şi energie şi Tehnologie industrială.
Bosch a avut, în 2020, vânzări consolidate în valoare de aproape 2,2 miliarde de lei (448 de milioane de euro) în România. Vânzările totale nete, de 6,8 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companii afiliate, au rămas la un nivel similar cu cel al anului anterior.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.