Candidatul Alianţei Dreapta Unită la preşedinţia Consiliului Judeţean Ilfov, Ionel Dancă, propune interzicerea traficului greu în interiorul Inelului de Centură A0, ca „soluţie radicală” pentru reducerea traficului rutier şi implicit a poluării în localităţile din jurul Capitalei. Acesta susţine că restricţiile pot fi introduse gradual şi că acestea pot excepta transportul de persoane.
„Propunem interzicerea traficului greu în interiorul Inelului de Centură A0! (...) Până în 2026, când este programată finalizarea lucrărilor de construcţie pentru autostrada A0, în colaborare între Consiliul Judeţean Ilfov şi CNAIR, pe măsură ce sunt date în folosinţă noi loturi din A0, se pot introduce treptat restricţii de circulaţie pentru autovehiculele cu greutatea mai mare de 7,5 tone care tranzitează localităţile care au conexiune la A0. Iniţial, restricţiile de circulaţie pot viza un anumit interval orar din timpul săptămânii şi în weekend iar ulterior finalizării Inelului de Centură A0 pot fi aplicate în întregime, cu excepţia celor destinate transportului de persoane, a celor deţinute sau utilizate de riverani sau a autovehiculelor care au drept de acces la sediul social al companiei ori la punctul de lucru declarat”, scrie, sâmbătă, pe Facebook, Ionel Dancă.
Acesta propune interzicerea traficului greu în Otopeni - DN1, Voluntari - DN2, Pantelimon - DN3, Popeşti-Leordeni - DN4, 1 Decembrie - DN5, Bragadiru - DN6, Chitila - DN7 şi în localităţile învecinate acestora, susţinând că este „nevoie de soluţii radicale pentru a reduce traficul rutier de mare tonaj din Ilfov care poluează viaţa şi îngreunează traficul auto”.
„În acelaşi timp, Consiliul Judeţean Ilfov trebuie să realizeze rute alternative de conectare la A0 şi Centura Bucureştiului, aşa cum este nevoie la Berceni, unde o infrastructură rutieră făcută fără cap a rupt comuna în două şi a blocat accesul locuitorilor înspre şi dinspre Bucureşti. Urmează o nouă problemă cu A0 la Măgurele şi Dărăşti-Ilfov! La fel, la Chitila există variante alternative de drum judeţean la DN7 care pot fi extinse şi date în folosinţă. Sau la Chiajna, unde o barieră de cale ferată creează blocaje rutiere infernale pentru locuitori, trebuie propuse soluţii alternative. Iar la Bragadiru, ca şi în alte localităţi din jurul Bucureştiului, în colaborare cu Primăria Generală a Capitalei, Consiliul Judeţean Ilfov trebuie să realizeze conexiunile cu drumurile radiale de acces în Bucureşti”, mai notează Dancă.
Acesta critică modul în care s-au realizat lucrări de modernizare pe unele dintre drumurile judeţene din zonele Tâncăbeşti, Ştefăneşti, Dascălu sau Grădiştea, reclamând că acestea au fost făcute „de mântuială”, drumurile neavând trotuare sau limitatoare de viteză în zonele intravilane şi nici canale de colectare a apelor pluviale.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.