Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat marţi că există o oportunitate de finanţare din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) a unor proiecte în Portul Constanţa, în 2023, în ciuda faptului că portul nu a fost prins cu niciun proiect în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Ministrul a mai spus că doreşte ca la jumătatea anului viitor, la Ministerul Transporturilor, să fie absorbţie de 100% pe Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Sorin Grindeanu a fost întrebat, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută la Constanţa, cum are de gând să corecteze faptul că Portul Constanţa nu are prins niciun proiect în PNRR.
 
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum
“Noi nu am contribuit la cadrul acesta dat de către PNRR, cei care au făcut PNRR-ul au considerat necesar să nu prindă zona navală în PNRR. Este incredibil acest lucru. Sigur, sunt exemple şi din alte domenii, agricultura nu e prinsă deloc. Şi sunt şi alte domenii. Există o oportunitate, undeva în anul 2023. S-ar putea ca această oportunitate să vină mai rapid, având în vedere contextul, astfel încât să putem să rediscutăm în cadrul aceluiaşi capitol finanţări. Dar dincolo de POIM, pe exerciţiul bugetar 2014 - 2020, dincolo de POT - Programul Operaţional Transportul care vine pe 2021 – 2027, dincolo de PNRR,  cei de la Portul Constanţa şi nu doar cei de la Portul Constanţa trebuie să încline mai mult balanţa pe investiţii din fonduri europene decât din venituri proprii”, a spus ministrul. 
 
EL a precizat că a transmis acest lucru şi directorul Portului a înţeles mesajul pentru că rămân bani necheltuiţi şi există această probabilitate. 
 
Grindeanu a menţionat că doreşte ca la jumătatea anului viitor, la Ministerul Transporturilor, să fie absorbţie de 100% pe Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM). 
 
“Eu vreau pe POIM, la jumătatea anului viitor pe tot ceea ce ţine de Ministerul Transporturilor, să avem absorbţie de 100% ceea ce nu s-a întâmplat până acum. Sunt cheltuiţi în jur de 3,5 miliarde, limita e de 4,5, avem supra-contractare care merge până la 180% şi va fi o cursă între proiecte care vor reuşi primele să obţină această finanţare”, a explicat Sorin Grindeanu.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.