Asociaţia Spirits România a desfăşurat în acest an o campanie de informare şi educare care a ajuns la peste un milion de persoane în online şi 5.000 de persoane offline, inclusiv tineri, prin intermediul sesiunilor de informare organizate universităţi. Tinerii studenţi mai au timp până la finalul anului să se înscrie la un concurs de vizualuri organizat în cadrul campaniei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Poate fi vorba despre desene, ilustaţii, afişe care să atragă atenţia în mod creativ şi de impact asupra importanţei moderaţiei şi a consumului responsabil de alcool. Ele trebuie prezentate sub forma unui mesaj adresat de autor colegilor şi prietenilor săi. Cele mai bune propuneri vor fi trimise la etapa europeană a concursului, ce va avea loc în 2025 la Bruxelles. Mai multe informaţii se găsesc pe https://www.consuma-responsabil.ro/concurs/ .

Participanţii trebuie să aibă 18 ani împliniţi şi să urmeze o formă de învăţământ. Detalii se regasesc pe site-ul consuma-responsabil.ro

Încă de la înfiinţarea sa, în anul 2013, Spirits România a desfăşurat mai multe campanii anuale de educare a publicului.

Suntem asociaţia reprezentativă a producătorilor şi importatorilor de băuturi spirtoase din România şi membrii noştri au ca numitor comun dorinţa de a construi afaceri sustenabile pe termen lung în această ţară. Avem, aşadar, interesul legitim de a proteja consumatorii şi de aceea am investit permanent în campanii prin care încercăm să educăm publicul pentru a face alegeri corecte şi informate în privinţa consumului de alcool”, a spus Florin Rădulescu, preşedintele Asociaţiei Spirits România. 

În ultimii doi ani, campaniile Spirits s-au axat pe două dintre temele sensibile din societatea românească - consumul de alcool în rândurile minorilor şi conducerea autoturismului sub influenţa alcoolului.

În 2024, cu sprijinul asociaţiei Spirits Europe, am derulat campania NOT alCOOL la volan #ConsumaResponsabil. În alegerea temei am pornit de la premisa că, deşi consumul de alcool la volan este periculos şi inacceptabil, numărul accidentelor rutiere provocate în astfel de circumstanţe rămâne ridicat. De asemenea, membrii asociaţiei noastre s-au implicat şi în promovarea #LegiiAnastasia, iar tema campaniei a decurs firesc din acest efort comun. Ne propunem ca în anii următori să intensificăm eforturile în această zonă extrem de sensibilă şi avem încredere că, în timp, prin perseverenţă, vom contribui la o schimbare semnificativă în bine”, a spus Rădulescu.

Campania din acest an s-a desfăşurat în parteneriat cu Brigada Rutieră Bucureşti şi cu sprijinul Corpului Naţional al Poliţiştilor, în perioada mai-decembrie 2024.

În acest context, a fost realizat un sondaj pe un eşantion de 1101 respondenţi, al cărui scop a fost de a analiza care este atitudinea românilor faţă de consumul de alcool la volan. Doi din zece români admit că au condus autoturismul după ce au băut. În acelaşi timp, peste 60% dintre respondenţii sondajului au spus că printre cunoscuţii lor există persoane care s-au urcat la volan după ce au consumat băuturi alcoolice.

În cadrul aceleiaşi campanii, cu sprijinul Brigăzii Rutiere, Asociaţia Spirits România a distribuit materiale de informare pe străzi cu ocazia Săptămânii Europene a Mobilităţii. Peste 2500 de materiale şi broşuri au fost oferite cetăţenilor cu această ocazie. Alte 2000 de materiale informative au fost distribuite în trafic.

Pentru ca eforturile de responsabilizare privind consumul de alcool să atingă toate categoriile de utilizatori ai drumurilor publice, anul acesta, campania a avut o componentă de interacţiune directă cu studenţi ai Academiei de Studii Economice şi ai Universităţii Româno-Americane. Reprezentanţi ai Brigăzii Rutiere şi psihoterapeuţi au vorbit studenţilor despre riscurile legale, dar şi impactul psihic şi emoţional la care se expun atunci când aleg să conducă după ce au consumat alcool. Atât ca şoferi, cât şi ca pasageri, cu toţii au responsabilităţi atunci când se urcă urcă în maşină.

Lunar, peste 12.000 de vizitatori unici accesează site-ul consuma-responsabil.ro, iar cea mai citită secţiune a acestuia este pagina «Ce înseamnă consumul responsabil de alcool?». Există aşadar un interes din partea publicului pentru această temă şi ne gândim la diverse metode prin care să putem să raspundem şi mai bine nevoii de informare şi în acelasi timp să facem ca mesajele noastre să ajungă la un public cât mai larg. Rămânem deschisi colaborării atât cu instituţiile publice, cât şi cu alţi actori din mediul privat pe această temă importantă la nivelul întregii societăţi.”, a încheiat Florin Rădulescu.

(Articol susţinut de Spirits România)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.