Rezultatele celui mai recent studiu IRES, care reflectă percepţia utilizatorilor de produse cu risc redus* din România, arată că aceştia sunt dispuşi să caute alternative la fumat. În plus, consumatorii care au trecut de la fumat la produse care încălzesc tutunul, cum ar fi glo, sau la produse de vapat, afirmă că percep îmbunătăţiri semnificative în ceea ce priveşte starea fizică şi stilul de viaţă comparativ cu fumatul. Aceasta este a patra ediţie a studiului privind percepţiile consumatorilor realizat de IRES referitor la produsele care încălzesc tutunul, iar rezultatele întăresc concluziile ediţiilor precedente. Această ediţie a studiului a inclus, în premieră, percepţiile consumatorilor asupra trecerii de la fumat la produse de vapat, iar rezultatele reflectă efecte benefice similare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Fumătorii români care au trecut complet la produse cu risc redus* au indicat îmbunătăţiri ale condiţiei fizice atunci când utilizează produse care încălzesc tutunul sau de vapat comparativ cu fumatul, anume:

  • 86% dintre utilizatorii de produse care încălzesc tutunul şi 83% dintre cei care utilizează produse de vapat spun că acestea îi fac să tuşească mai puţin comparativ cu fumatul;
  • 76% dintre utilizatorii de produse care încălzesc tutunul şi 82% dintre cei care utilizează produse de vapat spun că acestea le pot afecta mai puţin dantura comparativ cu fumatul;
  • 70% dintre utilizatorii de produse care încălzesc tutunul şi 81% dintre cei care utilizează produse de vapat spun că acestea le pot afecta mai puţin capacitatea de a face efort fizic comparativ cu fumatul

Consumatorii de produse cu risc redus* care au făcut trecerea completă la acest tip de produse şi nu mai fumează spun, de asemenea, că resimt şi beneficii sociale comparativ cu fumatul:

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum
  • 99% dintre utilizatorii de produse care încălzesc tutunul şi 97% dintre cei care utilizează produse de vapat spun că aceste produse lasă mai puţin miros neplăcut pe haine şi pe mâini:
  • 95% dintre utilizatorii de produse care încălzesc tutunul şi 97% dintre cei care utilizează produse de vapat spun că aceste produse afectează mai puţin calitatea aerului la interior;
  • 95% dintre utilizatorii de produse care încălzesc tutunul şi 94% dintre cei care utilizează produse de vapat spun că aceste produse lasă mai puţin gust neplăcut în gură.

Fumătorii caută alternative cu risc redus* adaptate nevoilor lor, relevă studiul IRES

BAT are un scop clar de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sănătăţii şi, pentru a realiza acest lucru, compania dezvoltă de peste zece ani o gamă largă de produse plăcute cu risc redus*, destinate consumatorilor adulţi.

 

Conform studiului de percepţie a consumatorilor realizat de IRES, principalele argumente luate în considerare pentru utilizarea produselor cu risc redus* menţionate de fumătorii care au făcut trecerea la acest tip de produse, indiferent dacă uneori mai fumează sau nu, sunt experienţa satisfăcătoare (56%) şi potenţialul de risc redus al produselor care încălzesc tutunul (56%) sau de vapat (51%).

„Conceptul de reducere a riscurilor asociate fumatului este din ce în ce mai relevant pentru consumatori, aşa cum reiese din cea de-a patra ediţie a acestui studiu, ale cărui rezultate confirmă din nou faptul că alternativele cu risc redus* sunt o opţiune viabilă pentru cei care nu pot renunţa la fumat. Alături de dovezile ştiinţifice solide care susţin produsele care încălzesc tutunul şi produsele de vapat ca alternative cu risc redus* la fumat, percepţiile consumatorilor reprezintă o resursă informaţională valoroasă pentru public şi pentru autorităţile de reglementare, deoarece evidenţiază potenţialul acestor produse ca soluţii eficiente pentru reducerea incidenţei fumatului”,  a declarat Ileana Dumitru, Director Relaţii Externe al Ariei Europa de Sud-Est, BAT.

„Studiul derulat de IRES scoate în evidenţă o confirmare a tendinţei de percepţie favorabilă a efectelor utilizării simultane sau ale trecerii de la  ţigări la produsele de tutun încălzit sau la ţigări electronice. În ambele cazuri remarcăm, în primul rând, o reducere a efectelor secundare asociate cu degradarea sănătăţii (prezenţa tusei, afectarea danturii, capacitatea de a face efort fizic). În al doilea rând, se remarcă o reducere a  unor factori posibili de inducere a distanţării sociale motivată olfactiv prin diminuarea mirosului neplăcut pe haine, pe mâini, în respiraţie sau în aerul din interior. Fumatul în sine are o componentă serioasă de socializare, iar dacă efectele secundare indezirabile sunt mai reduse, acest spaţiu potenţial al socializării îi poate include şi pe cei care  sunt mai puţin deranjaţi de efectele utilizării alternativelor la tutunul tradiţional. În al treilea rând, studiul nostru confirmă tendinţele  din anii anteriori privind posibilitatea renunţării  la fumat, dar şi a reîntoarcerii la ţigările tradiţionale, în eventualitatea restricţionării utilizării în interior  sau a creşterii  preţului la produsele de tutun încălzit sau ţigări electronice” Dan Jurcan, menţionat Dan Jurcan, director de cercetare în cadrul Institutului IRES.

Studiul a fost realizat de IRES la comanda BAT România, iar concluziile sale se bazează pe percepţiile a două grupuri de eşantion reprezentative: consumatori care utilizează produse care încălzesc tutunul şi care au renunţat complet sau parţial la fumat (1025 utilizatori de cel puţin 1 an) şi consumatori care utilizează produse de vapat şi care au renunţat complet sau parţial la fumat (600 utilizatori de cel puţin 1 an). Studiul a utilizat metoda de colectare CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) şi a fost realizat în perioada 1 septembrie – 4 octombrie 2023.

*Bazat pe dovezile existente şi presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse, care nu sunt lipsite de risc şi provoacă dependenţă.

Despre BAT în România

  • BAT este liderul pieţei tutunului din România, cu o cotă de piaţă de circa 50%.
  • În 2022, BAT a fost al doilea cel mai mare contribuabil la bugetul de stat al României, cu circa 10,2 miliarde de lei plătiţi sub formă de taxe şi accize
  • BAT este un angajator strategic în România, creând peste 3.000 de locuri de muncă în mod direct şi generând alte 30.000 de locuri de muncă indirect, pe lanţ­ul de distribu­ţie şi aprovizionare.
  • Portofoliul BAT în România include în acest moment toate cele trei categorii de produse cu risc redus* care nu implică arderea tutunului, precum glo – dispozitivul pentru încălzirea consumabilelor din tutun şi plante, dispozitivul pentru vapat, şi pliculeţe moderne cu nicotină pentru uz oral
  • Obiectivul nostru strategic este de a încuraja fumătorii adulţi să aleagă produse care nu implică arderea tutunului. Suntem pe deplin angajaţi în atingerea acestui scop care creează valoare adăugată pentru societate şi pentru a deveni, astfel, o afacere bazată preponderent pe produse care nu implică arderea tutunului până în 2035

Despre BAT la nivel global

BAT este o companie de top cu o gamă variată de bunuri de larg consum. Obiectivul nostru strategic este crearea unui viitor mai bun – A Better Tomorrow™ - prin intermediul unei lumi fără fum. Angajamentul nostru pentru atingerea acestui scop este reliefat de asumarea obiectivului ca 50% din veniturile noastre să fie generate de produsele care nu implică arderea tutunului până în 2035.

Compania susţine clar că ţigările cauzează riscuri majore la adresa sănătăţii şi că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunţarea la fumat. Pentru a construi o lume fără fum, BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternative cu risc redus* dovedit ştiinţific.

Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele sale care nu implică arderea tutunului până în 2030 şi de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii până în 2025. BAT şi-a stabilit o serie de obiective ambiţioase de sustenabilitate, precum reducerea cu 50% a emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 şi 2 şi reducerea cu 50% a emisiilor pentru Scopul 3 până în 2030 (faţă de referinţa de bază din 2020) şi 100% din ambalajele utilizate să fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025. 

BAT are peste 46.000 de angajaţi şi, în 2023, grupul BAT a generat venituri de 27,28 miliarde de lire sterline şi un profit din operaţiuni de 12,46 miliarde lire sterline. 

Portofoliul strategic al companiei include mărcile sale globale de ţigarete şi o categorie tot mai largă de produse din tutun şi nicotină. Portofoliul include produse precum ţigări electronice, produse de încălzire a consumabilelor şi produse moderne pentru uz oral. Aceste noi categorii de produse au generat venituri anuale de peste 3 miliarde de lire sterline de la dezvoltarea lor cu un deceniu în urmă.

În prezent 24 de milioane de consumatori au ales noile categorii de produse BAT care nu implică arderea tutunului, iar veniturile generate de aceste categorii reprezintă 16,5% din veniturile grupului în 2023. 

*Bazat pe dovezile existente şi presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse, care nu sunt lipsite de risc şi provoacă dependenţă.

(Articol sutinut de BAT.)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.