Pe măsură ce sărbătorile se apropie, retailerii se pregătesc pentru una dintre cele mai aglomerate perioade din an, când oamenii caută oferte pentru cadouri, decoraţiuni şi alte articole esenţiale pentru Crăciun.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Şi, deşi cu fiecare an sezonul festiv pare să înceapă tot mai devreme, fenomen determinat de nerăbdarea oamenilor pentru experienţele şi sentimentul de bucurie oferit de sărbătorile de iarnă, pe care brandurile se grăbesc să îl întreţină timpuriu, decembrie rămâne una dintre cele mai aglomerate luni în mall-uri. În proiectele Iulius, din Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca şi Suceava, care domină retailul din afara Capitalei, ultima lună a anului este de departe cea cu rezultate record, cu un trafic cu până la 17% mai mare decât în luna precedentă, arată datele din 2023 aferente proiectului mixt Palas Iaşi, procentul de creştere cu două cifre fiind înregistrat şi în celelalte proiecte ale grupului Iulius. Totodată, anul trecut, vânzările au avut o creştere de 38 de procente în decembrie faţă de noiembrie.

În acest context, brandurile, dar şi centrele comerciale se adaptează perioadei şi transformă cumpărăturile în adevărate experienţe, mergând dincolo de a avea simple decoruri în vitrine, specifice sezonului, ci organizează diverse evenimente tematice, au oferte, folosesc stimuli olfactivi în ton cu sărbătorile, iar colindele care răsună în locaţii îi introduc pe vizitatori în spiritul Crăciunului, încă de la începutul lui decembrie. Pe de altă parte, clienţii nu sunt doar destinatari pasivi, ci participanţi activi şi se implică în distribuirea online a campaniilor de marketing, urmăresc produsele în ediţie limitată şi participă cu entuziasm la acţiunile organizate în mall-uri.

Ce experienţe completează shopping-ul de sărbători

Cum mall-urile nu mai sunt doar spaţii pentru cumpărături, ci destinaţii de timp liber, soluţiile de entertainment propuse acoperă de la clasicele târguri de sezon, până la expoziţii imersive. Cu zeci de mii de vizite suplimentare zilnic, provocarea operatorilor de centre comerciale, dar şi a retailerilor, în luna decembrie, este aceea de a oferi clienţilor motive să petreacă timp de calitate, completând astfel utilitatea cumpărăturilor. De exemplu, în proiectele mixed-use care au şi grădini urbane generoase, cum este Palas Iaşi, se organizează adevărate târguri de Crăciun. Anul acesta, parcul Palas s-a transformat într-un tărâm de poveste şi le oferă vizitatorilor activităţi pentru toate preferinţele: de la o explozie de luminiţe, la ateliere creative pentru cei mici, spectacole ce includ colindători, obiceiuri de sezon şi multe alte momente artistice, delicii culinare, plimbări cu trenuleţul copiilor, photobooth tematic şi patinoar în aer liber, toate cu privelişte spre superbul Palat al Culturii. Tot aici s-a organizat şi un eveniment în premieră în regiune - „The Glowing Garden” - expoziţie ce recreează tradiţionalele felinare chinezeşti de Anul Nou. Peste 5.000 de luminiţe şi 170 de instalaţii formează „un safari” strălucitor, ce poate fi admirat de cei mici şi cei mari deopotrivă până pe 15 ianuarie 2025. Un pui de elefant în mărime naturală, tigri în junglă, delfini sau păsări flamingo, grădini cu fructe gigant, personaje din basme sunt câteva dintre creaţiile expuse în parc. Figurinele sunt luminate cu becuri LED, pentru un consum responsabil de energie electrică.

Preocupat să actualizeze mereu oferta de timp liber cu opţiuni de sezon, Iulius a dat startul unor patinoare în aer liber în proiectele sale mixed-use, Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara. Sunt funcţiuni de tip ancoră, care devin un motiv de vizită în sine, pentru anumite categorii de public. În cazul arenei de patinaj de la Iaşi, există şi cursuri pentru cei cu mai puţin curaj sau pregătire.

Spectacolul brazilor de Crăciun

În mod evident, atmosfera este magică şi în mall-uri, acolo unde goana după cadouri s-a  instalat deja. La Palas Iaşi, startul sezonului festiv a fost dat de un concert simfonic spectaculos, al Filarmonicii de Stat „Moldova” Iaşi, care va continua să susţină concerte de colinde şi cântece de iarnă pe parcursul lunii decembrie. Cei prezenţi au avut parte şi de o experienţă inedită, pentru că „Moş Crăciun” a fost un acrobat, care deţine recordul la slackline în România şi care a mers pe o chingă de 2.5 cm lăţime, 72 m lungime, la o înălţime de 15 m. „Adevăratul” Moş Crăciun poate fi găsit la bradul impozant din Atriumul Palas până în Ajunul Crăciunului. Conceptul este unul spectaculos şi oferă context pentru creat amintiri, pentru că are la bază trei camere instagramabile unice, ce spun povestea Crăciunului aşa cum şi-o imaginează fiecare.

De altfel, brazii sunt cei care stabilesc tematica din fiecare proiect şi readuc atmosfera din copilăria fiecărei generaţii. La Iulius Town Timişoara sunt 3 brazi de mari dimensiuni, în interior şi în parc, care propun de la un stil retro ori o scenă de basm, într-o lume de turtă dulce, la unul romantic, cu o instalaţie specială de zăpadă care transformă una dintre zonele mall-ului într-un peisaj de iarnă fermecător. Bradul de la Iulius Mall Cluj îi „transportă” pe vizitatori la Polul Nord, iar Moş Crăciun şi alaiul său sunt personajele principale. La Iulius Mall Suceava tema bardului este Circus Christmas, cu personaje vesele şi colorate, iar cel din Iulius Mall Iaşi este acoperit în globuri electrice, în ton cu spiritul tânăr al centrului comercial.  

Ce altceva mai poţi face în proiectele Iulius în luna decembrie? La Iulius Town Timişoara, până pe 12 ianuarie este deschisă MINA Pop-Up, expoziţia itinerantă a muzeului imersiv al noilor arte, MINA. Vizitatorii vor putea alege din patru spectacole imersive, „Van Gogh”, cu peste 80 de opere create de celebrul pictor, „Cosmos – Descoperim tainele universului”, o incursiune captivantă şi educativă, „Casele cu ochi închişi – univers ilustrat de KSELE”, o călătorie vizuală captivantă printr-un univers fantastic şi „Gustav Klimt – The Immersive Show", cu 60 dintre lucrările pictorului simbolist. Acestea sunt completate şi de un show imersiv dedicat în special copiilor, care le arată „Magia Sărbătorilor de Iarnă”.

Pe lângă oferta retailerilor pentru cadouri sau pregătiri de sărbători, vizitatorii proiectelor Iulius pot alege şi produsele realizate de artiştii şi producătorii locali, în cadrul târgurilor de Crăciun.

Concerte, parade cu Moş Crăciun, alături de Crăiasa Zăpezii, Omul de Zăpadă şi cei mai harnici spiriduşi, spectacole de datini, ateliere de creaţie, teatru de păpuşi şi multe altele completează agenda de evenimente pregătită pentru cea mai aglomerată lună de an în retail.

Dincolo de evenimente şi activităţi cât se poate de variate, în fiecare lună decembrie, atât operatorii de mall-uri, cât şi retailerii, au campanii de fidelizare, cu premii care îi fac pe clienţi să fie mulţumiţi, pentru că au făcut şi cumpărături, dar au fost şi premiaţi pentru asta.

(Articol susţinut de Iulius)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.