Philip Morris International (PMI) şi Strategic Thinking Group au făcut public studiul „Impactul economic al Philip Morris International în România – Contribuţia Philip Morris International la crearea de valoare şi dezvoltarea durabilă în România”. Studiul a analizat evoluţia principalilor indicatori aferenţi activităţii companiei la nivelul perioadei 2016-2020.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Philip Morris International operează în România prin două entităţi: Philip Morris Trading SRL şi Philip Morris România SRL. Conform studiului realizat de Strategic Thinking Group, în 2020, compania a fost al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa bunurilor de larg consum (FMCG) din România şi un contribuabil important la bugetul de stat. Vânzările de produse Philip Morris pe piaţa din România au generat accize în valoare de 1,9 miliarde RON şi TVA în cuantum de 0,6 miliarde RON. Sumele virate de companie la bugetul de stat, cu titlu de taxe şi impozite, reprezintă echivalentul a 1,7% din încasările fiscale totale ale guvernului în anul 2020. Accizele plătite de PMI în România reprezintă 13% din veniturile bugetare din accizele pe tutun în 2020.

Impactul activităţii economice desfăşurate de PMI în România este remarcabil. Dacă ne raportăm doar la anul 2020, impactul economic total al companiei estimat la 4,4 miliarde RON. Aceasta face ca PMI să fie al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa FMCG din România. Investiţiile de aproape 500 de milioane USD realizate în perioada 2017-2021 au făcut posibile aceste rezultate. Pe parcursul acestor ani, am transformat fabrica din Otopeni într-o unitate de producţie de ultimă generaţiei pentru consumabilele pentru IQOS şi alte produse fără fum. Astăzi, peste 90% din producţia fabricii PMI din Otopeni este exportată în peste 50 de ţări de pe cinci continente. Şi nu ne oprim aici! Investim alte 100 de milioane de dolari până la finalul anului 2023.” – Daniel Cuevas, Managing Director, Philip Morris România

Evenimente

31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

„Ca să vă faceţi o idee despre ce înseamnă 4,4 miliarde RON, impactul economic total estimat al companiei, această sumă ar putea acoperi dezvoltarea reţelei de metrou în Bucureşti şi Cluj, estimată la aproximativ 600 de milioane de euro. Am fost şi vom rămâne un partener de încredere al statului român în ceea ce priveşte colectarea accizelor şi plata impozitelor. În 2020, PMI a colectat şi plătit statului peste 2,5 miliarde RON, taxe care susţin buna funcţionare a economiei şi a societăţii româneşti.” Dragoş Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România

În ceea ce priveşte numărul de locuri de muncă create de companie în România,  în perioada 2016-2021, numărul angajaţilor a crescut de la 858 la 1.178 – o rată anuală de creştere de 7%. Procentul este foarte important în contextul în care sectorul industrial în ţara noastră înregistrează un declin de 1%. Per ansamblu, efectul total produs de companie pe piaţa forţei de muncă, inclusiv efectele indirecte şi induse, este mult mai mare. Compania generează, astfel, un nivel total estimat de 2.945 de locuri de muncă în 2020.

Un aspect calitativ important, referitor la contribuţia companiei la economia locală, este reprezentat de salariile medii plătite angajaţilor săi, situate la un nivel ridicat, cu mult peste media naţională. În 2020, salariul mediu brut în cadrul celor două companii era de 1,7 ori mai mare decât salariul mediu brut pe economie. Femeile câştigă cu 13% mai mult decât bărbaţii, invers faţă de situaţia la nivel naţional, în care femeile au salarii cu 2% mai mici decât bărbaţii. În plus, o parte importantă din angajaţii companiei sunt tineri, 19% dintre aceştia au 30 de ani sau chiar mai puţin, raportat la media naţională de 15%.

„Strategic Thinking Group a putut realiza un studiu amplu deoarece a avut numeroase repere de analiză. Philip Morris International este o poveste de succes în România nu doar ca urmare a impactului anual în economia românească de aproape 1 miliard de euro. Ceea ce contează în primul rând este că vorbim despre o investiţie pe termen lung în România care îndeplineşte criteriile esenţiale ale unui pilon stabil şi solid al economiei: dezvoltă facilităţi puternice de producţie, construieşte platforme inovatoare cu cele mai noi tehnologii în ţara noastră, contribuie la exporturi, colectează şi plăteşte un volum mare de taxe care se transformă în bunuri publice pentru România, este un bun angajator care plăteşte salarii peste medie , are o productivitate crescută şi este preocupat de impactul activităţilor sale asupra mediului.” – Remus Ştefureac, preşedinte Strategic Thinking Group

Analiza include şi informaţii referitoare la impactul fabricii Philip Morris România din Otopeni asupra mediului. Compania şi-a stabilit obiectivul ca fabrica sa să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2024 şi a făcut paşi importanţi în acest sens.

  • Ponderea energiilor regenerabile utilizate în procesul de fabricaţie a atins 36% în 2020, de la 0% în 2016.
  • Niciun deşeu generat de activităţile de producţie din fabrica din Otopeni nu ajunge la groapa de gunoi.
  • 70% din deşeuri sunt reciclate extern, iar 30% sunt utilizate pentru producţia de energie.
  • Fabrica din Otopeni are două staţii de tratare a apelor uzate.
  • În 2020, fabrica a primit certificarea în conformitate cu standardul internaţional Alliance for Water Stewardship, versiunea 2.0, care atestă conformitatea cu cele mai înalte standarde de utilizare sustenabilă a apei.

„Impactul valorii adăugate a PMI în economia României a fost estimat printr-o procedură standard, care vizează cuantificarea a trei tipuri de cheltuieli efectuate de companie. Impactul direct, în primul rând, care include salariile, impozitele plătite la bugetul statului şi profiturile generate. Impactul indirect care estimează efectele apărute pe lanţul de furnizori al PMI, ca rezultat al activităţilor companiei. Şi, nu în ultimul rând, efectul indus, care cuantifică impactul mai larg în economie, determinat de cheltuirea salariilor, atât de către angajaţii PMI, cât şi de către salariaţii companiilor din lanţul de  furnizori în alte sectoare economice, cum ar fi comerţul sau serviciile.” – Laurian Lungu, macroeconomist

Studiul „Impactul economic al Philip Morris International în România – Contribuţia Philip Morris International la crearea de valoare şi dezvoltarea durabilă în Români” realizat de Strategic Thinking Group este disponibil aici.

Philip Morris International: Construim un viitor fără fum

Philip Morris International (PMI) este o companie internaţională de top din industria tutunului care  şi-a propus să construiască un viitor fără fum şi să îşi extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conţin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în ţigări şi produse fără fum, inclusiv produse care încălzesc tutunul (heat-not-burn), produse cu nicotină pentru uz oral sau produse cu vapori cu conţinut de nicotină, care sunt vândute pe pieţele din afara SUA. Din 2008, PMI a investit peste 9 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta ştiinţific şi comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulţii care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea ţigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacităţi de evaluare ştiinţifică de nivel mondial, în special în domeniile toxicologiei sistemelor preclinice, cercetării clinice şi comportamentale, cât şi studii ulterioare introducerii pe piaţă.

În 1993, Philip Morris International a înfiinţat prima filială în România, iar în 1997 a demarat construcţia unei fabrici de ţigarete în Otopeni. Fabrica a fost finalizată la începutul anilor 2000. În urma unei investiţii de aproape 500 de milioane USD, demarată în 2017, în fabrică a început producţia consumabilelor pentru IQOS, sistemul de încălzire a tutunului dezvoltat de PMI. Recent, a început să fabrice şi consumabile pentru dispozitivele IQOS ILUMA  şi lil SOLID 2.0, produs de compania KT&G din Coreea de Sud şi introdus de IQOS. Producţia fabricii din Otopeni este destinată atât pieţei din România, cât şi exportului în 54 de alte ţări de pe 5 continente.

Administraţia pentru Alimente şi Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea unei versiuni a dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI, Platforma 1, şi a consumabilelor aferente ca produs din tutun cu risc modificat (MRTP) şi a determinat că o decizie de expunere modificată este oportună pentru promovarea sănătăţii publice.

În 31 martie 2022, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 71 de pieţe. PMI estimează că aproximativ 12,7 milioane de adulţi din întreaga lume, cu excepţia Rusiei şi Ucrainei, au trecut deja la IQOS şi au renunţat la fumat.

Cu o bază solidă şi o expertiză semnificativă în ştiinţele vieţii, în februarie 2021, PMI şi-a anunţat ambiţia de a se extinde în domeniile wellness şi de îngrijire a sănătăţii şi de a oferi produse şi soluţii inovatoare care urmăresc să răspundă nevoilor pacienţilor şi consumatorilor. Pentru mai multe informaţii puteţi vizita www.pmi.com  şi www.pmiscience.com.

(Articol susţinut de Philip Morris)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.