”Este nevoie de propuneri şi alocări financiare concrete pentru acest tip de transport pentru maximizarea lui în toată Uniunea”
”Este nevoie de propuneri şi alocări financiare concrete pentru acest tip de transport pentru maximizarea lui în toată Uniunea”
Europarlamentarul Ştefan Muşoiu, a adresat Comisiei Europene prima sa întrebare prin care solicită finanţare suplimentară pentru modernizarea şi sistematizarea căilor ferate de la nivelul întregii Uniuni Europene. Membru în Comisia de Turism şi Transport (TRAN) a Parlamentului European, Muşoiu militează pentru implementarea cât mai rapidă a sistemului cuplării digitale automate pentru vagoanele de marfă pentru a economisi timp preţios, bani şi pentru a reduce până la eliminare orele pierdute cu această procedură învechită. ”Transportul de marfă şi de persoane pe calea ferată poate fi maximizat la nivelul UE. Nu în toate statele membre se bucură de popularitatea deplină pe care o merită. În schimb, toată lumea aici, în Parlamentul European, invocă transportul intermodal care presupune şi acest mod eficace şi mult mai ieftin de deplasare a bunurilor şi a oamenilor”, declară Muşoiu. Social democratul explică faptul că, pe lângă lipsa unui plan realist pe termen lung la nivelul UE pentru căile ferate de mare viteză, liniile feroviare naţionale ale statelor membre s-au realizat fără o coordonare adecvată la nivel transfrontalier, după cum confirmă şi cel mai recent raport al Curţii de conturi europene.
De ce întârzie soluţiile de modernizare a liniilor existente
”SUA, Federaţia Rusă şi multe alte state mai mici sau mai mari ale lumii au renunţat la cuplarea cu şurub a vagoanelor de marfă şi au trecut la sistemul automatizat încă de dinainte de mijlocul secolului XX. În schimb, ţările europene nu au apelat la această inovaţie tehnică nici în prezent. Aşadar, acum ar fi cazul să trecem direct la cuplarea digitală automată. Această procedură răspunde atât nevoilor de protecţie a climei, cât şi celor legate de creşterea volumului de transport feroviar eficient de marfă. Tot acest sistem va asigura creşterea competitivităţii, va facilita dezvoltarea serviciilor digitale integrate, va reduce zgomotul, cât şi riscul deraierii”, îşi argumentează demersul europarlamentarul. Ştefan Muşoiu mai subliniază şi că la acest fond problematic se adaugă şi faptul că un alt mare neajuns pentru transportul cu trenul dintr-o parte în alta a Uniunii Europene îl reprezintă şi dimensiunile diferite ale ecartamentelor multor state de la nivelul continentului nostru, dar şi multitudinea de bilete necesare tranzitării mai multor ţări până la destinaţia finală. ”Având în vedere toate aceste avantaje oferite de noile tehnologii, am întrebat Comisia în legătură cu alocările financiare pe care le propune pentru implementarea cât mai urgentă a standardului cuplării digitale automate, precum şi calendarul aplicării lui”, a completat eurodeputatul.
Întâlnire privată cu comisarul pentru Transporturi
Ştefan Muşoiu spune că în cadrul unei întrevederi tête-à-tête, avută cu comisarul desemnat pentru Transporturi, Apostolos Tzitzikostas, a subliniat importanţa creşterii siguranţei călătorilor indiferent de tipul de transport folosit, cât şi necesitatea instituirii unui sistem de achiziţionare a unui bilet de tren unic pentru orice călătorii transfrontaliere. ”I-am cerut domnului comisar inclusiv noi reglementări privind situaţia generată de overbooking, respectiv de vânzarea mai multor bilete de avion peste locurile disponibile în aeronave, context în care tot mai mulţi dintre noi ajungem, din păcate. Din fericire, comisarul pentru Transporturi m-a asigurat de sprijinul său pentru toate demersurile mele pe linie parlamentară”, a mai arătat Ştefan Muşoiu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.