Administraţia preşedintelui Donald Trump va lua măsuri pentru a reduce impactul tarifelor sale pentru automobile marţi, prin reducerea unor taxe impuse asupra pieselor străine din automobilele fabricate pe piaţa internă şi prin împiedicarea suprapunerii tarifelor pentru automobilele fabricate în străinătate, au declarat oficialii, potrivit Reuters.
”Preşedintele Trump construieşte un parteneriat important atât cu producătorii auto naţionali, cât şi cu marii noştri lucrători americani”, a declarat secretarul pentru comerţ Howard Lutnick într-o declaraţie a Casei Albe.
”Acest acord este o victorie majoră pentru politica comercială a preşedintelui prin recompensarea companiilor care produc pe plan intern, oferind în acelaşi timp piste producătorilor care şi-au exprimat angajamentul de a investi în America şi de a-şi extinde producţia internă.”
Wall Street Journal a fost primul care a raportat această evoluţie. Producătorii de automobile au declarat mai devreme luni că se aşteptau ca Trump să acorde o scutire de la tarifele auto înainte de călătoria sa în Michigan, unde se află cei trei producători de automobile din Detroit şi peste 1 000 de furnizori auto importanţi.
Săptămâna trecută, o coaliţie de grupuri din industria auto americană l-a îndemnat pe Trump să nu impună tarife de 25% pentru piesele auto importate, avertizând că acestea ar reduce vânzările de vehicule şi ar creşte preţurile. Trump declarase anterior că intenţionează să impună tarife de 25% pentru piesele auto cel târziu la 3 mai.
„Tarifele asupra pieselor auto vor bulversa lanţul global de aprovizionare cu automobile şi vor declanşa un efect de domino care va duce la creşterea preţurilor la automobile pentru consumatori, la scăderea vânzărilor la dealeri şi va face ca întreţinerea şi repararea vehiculelor să fie mai scumpe şi mai puţin previzibile”, au afirmat grupurile din industrie în scrisoare.
Scrisoarea grupurilor care reprezintă General Motors (GM.N), deschide o filă nouă, Toyota Motor, Volkswagen (VOWG.DE), deschide o filă nouă, Hyundai (005380.KS), deschide o filă nouă şi altele, a fost trimisă reprezentantului SUA pentru comerţ Jamieson Greer, secretarului Trezoreriei Scott Bessent şi lui Lutnick de la Comerţ.
"Majoritatea furnizorilor auto nu sunt capitalizaţi pentru o întrerupere bruscă indusă de tarife. Mulţi sunt deja în dificultate şi se vor confrunta cu opriri ale producţiei, concedieri şi faliment„, se adaugă în scrisoare, menţionându-se că ”este suficient ca eşecul unui singur furnizor să ducă la oprirea liniei de producţie a unui producător auto".

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.