Qantas Airways a acceptat să plătească 120 de milioane de dolari australieni (79 de milioane de dolari) sub formă de compensaţii şi o amendă pentru că a vândut bilete pentru mii de zboruri anulate, au anunţat luni compania aeriană şi organismul de supraveghere a consumatorilor din Australia, relatează AP.
Comisia Australiană pentru Concurenţă şi Consumatori a dat în judecată compania aeriană cu sediul la Sydney la Curtea Federală anul trecut. Qantas a avut o conduită falsă, sau înşelătoare prin faptul că a anunţat bilete pentru mai mult de 8.000 de zboruri din mai 2021 până în iulie 2022 care fuseseră deja anulate.
Qantas a fost de acord să soluţioneze procesul prin plata unei amenzi de 100 de milioane de dolari australieni (66 de milioane de dolari) către guvernul australian şi a unei sume preconizate de 20 de milioane de dolari australieni (13 milioane de dolari) către peste 86.000 de clienţi afectaţi.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
"Ziua de astăzi reprezintă un alt pas important înainte, pe măsură ce lucrăm la restabilirea încrederii în transportatorul naţional", a declarat Vanessa Hudson, directorul executiv al Qantas, într-un comunicat.
"Când zborurile au fost reluate după închiderea COVID, recunoaştem că Qantas a dezamăgit clienţii şi nu a respectat propriile standarde. Ştim că mulţi dintre clienţii noştri au fost afectaţi de eşecul nostru de a furniza notificări de anulare în timp util şi ne pare sincer rău", a declarat Hudson, care l-a înlocuit pe Alan Joyce la conducerea companiei aeriene în noiembrie anul trecut. Un judecător de la Curtea Federală nu a acceptat încă înţelegerea.
Qantas a raportat un profit de 1,74 miliarde de dolari australieni (1,13 miliarde de dolari) după taxe pentru ultimul an.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.