Metroul londonez a fost aproape paralizat vineri, iar restul reţelei de transport public a fost grav perturbat de o grevă pentru salarii în contextul inflaţiei record din Marea Britanie, a doua zi după o grevă masivă a angajaţilor sistemului feroviar, relatează AFP.
”Practic, nu există nici un serviciu” în metroul londonez, deşi ”două linii oferă trafic redus” cu un tren la fiecare 15 minute şi ceva, a declarat un purtător de cuvânt al operatorului pentru transportul public TfL.
Traficul autobuzelor a fost şi el perturbat.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În faţa staţiei Blackhorse Road (nord-estul Londrei), oamenii s-au adunat în aşteptarea deschiderii Overground-ului, o reţea de trenuri de navetişti care funcţionează vineri în regim redus.
”Doar Overground, fără metrou azi”, a strigat un angajat care nu a intrat în grevă, în atenţia călătorilor.
În timp ce mulţi dintre cei care călătoresc cu trenul s-au arătat înţelegători, joi, faţă de grevişti, unii londonezi au fost mai puţin îngăduitori, vineri.
”Înţeleg mesajul (pe care greviştii) vor să-l transmită şefilor lor, dar (...) Londra este un oraş mare şi mulţi oameni trebuie muncească”, a evocat Catherine Ondo, o vânzătoare în vârstă de 25 de ani.
”Nu ştiu cum o să ajung la muncă”, a spus Greg Skalski, 43 de ani, muncitor în construcţii.
El denunţă ”tarifele TfL, care au crescut puternic” şi consideră că salariile operatorului public sunt deja peste media ţării.
Regatul Unit se confruntă în aceste zile cu noi greve masive în domeniul transporturilor, poştei, reprezentând cea mai amplă grevă din ultimele decenii, pe fondul inflaţiei record. O nouă zi de grevă care vizează în special mersul trenurilor este planificată pentru ziua sâmbătă.
Negocierile cu multitudinea de operatori feroviari privaţi sunt în impas, potrivit sindicatelor, care au respins şi o ofertă de creştere a salariului cu 8% pe doi ani de la Network Rail, o companie publică care gestionează liniile de cale ferată, pe care o acuză că este condiţionată de disponibilizări masive.
Ministrul Transporturilor, Grant Shapps, acuzat de sindicate că blochează situaţia, critică, la rândul său, sindicatele că au refuzat reformele de modernizare a căilor ferate.
”Dacă nu putem implementa aceste modernizări, va trebui să le impunem”, a subliniat Shapps pentru Sky News.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.