Elon Musk a anunţat angajaţii companiei Twitter că munca de la distanţă se va încheia şi că urmează ”vremuri dificile”, relatează BBC.
Într-un e-mail adresat personalului, proprietarul companiei a spus că angaţii vor fi aşteptaţi la birou cel puţin 40 de ore pe săptămână, potrivit Bloomberg.
Musk a adăugat că ”nu există nicio modalitate de a îndulci mesajul” că încetinirea economiei globale va afecta veniturile din publicitate ale Twitter.
BBC a contactat compania Twitter pentru comentarii.
Compania cu sediul în San Francisco a transmis angajaţilor săi în mai 2020 că pot lucra de acasă ”pentru totdeauna”, dacă doresc, deoarece compania credea că măsurile muncii de la distanţă în timpul carantinei cauzate de Covid au fost un succes.
În schimb, Musk a scris pe site-ul pe care îl deţine acum, la începutul anului, că ”toate lucrurile legate statul acasă cauzat de Covid i-au păcălit pe oameni să creadă că nu au nevoie de fapt să muncească din greu”.
În iunie, Musk, care este şi şeful companiei Tesla, a transmis personalului că munca de la distanţă nu mai este acceptabilă.
Ca şi în cazul companiei auto Tesla, antreprenorul a precizat că va acorda scutiri doar angajaţilor Twitter care vor să lucreze de la distanţă.
Cel mai bogat om din lume a anunţat deja că jumătate din angajaţii Twitter vor fi concediaţi, la o săptămână după ce a cumpărat compania cu 44 de miliarde de dolari.
Musk a spus că ”nu are de ales” în privinţa concedierilor, deoarece compania pierde 4 milioane de dolari pe zi. El a acuzat ”grupurile de activişti care presează agenţii de publicitate” pentru ”scăderea masivă a veniturilor”.
Disponibilizările - precum şi susţinerea acerbă a lui Musk în ceea ce priveşte libertatea de exprimare - au condus la speculaţii potrivit cărora Twitter şi-ar putea reduce eforturile de moderare a conţinutului.
Cu toate acestea, Musk a insistat că politica platformei cu privire la materialele dăunătoare rămâne ”absolut neschimbată”.
Ca parte a restructurării platformei de socializare, miliardarul lansează planuri care să permită utilizatorilor să îşi cumpere statutul de utilizator verificat pentru 8 dolari pe lună.
În e-mailul trimis personalului Twitter, Musk a mai spus că doreşte ca abonamentele să reprezinte jumătate din toate veniturile companiei.
Schimbarea politicii este un subiect controversat, pe fondul îngrijorărilor că platforma ar putea fi plină de conturi false.
Până acum, bifa de verificare a fost acordată doar conturilor importante sau de mare profil pe care Twitter le-a analizat şi le-a considerat autentice.
”Acum, bifa albastră poate însemna două lucruri diferite: fie că un cont a fost verificat conform criteriilor anterioare de verificare (activ, notabil şi autentic), fie că are un abonament activ la Twitter Blue”, a menţionat Twitter.
”Conturile care primesc bifa albastră ca parte a unui abonament Twitter Blue nu vor fi supuse unei revizuiri pentru a confirma că îndeplinesc criteriile active, notabile şi autentice care au fost utilizate în procesul anterior”, a mai subliniat compania.
Noul sistem a fost lansat pentru utilizatorii Apple iOS din SUA, Canada, Australia şi Noua Zeelandă, alături de Marea Britanie.
”Bifa Gri”
Mulţi utilizatori ai Twitter-ului au observat, miercuri, că o nouă bifă gri ”oficială” a fost oferită diferitelor conturi guvernamentale, companii şi persoane publice. Însă, câteva ore mai târziu, bifa a fost anulată, iar Musk a răspuns lunui cont că el ”a ucis-o”.
Preşedintele american Joe Biden a declarat, miecuri, că relaţiile lui Musk cu ţările străine sunt ”demne de a fi analizate”, după ce a fost întrebat dacă proprietarul Twitter reprezintă o ameninţare pentru securitatea naţională şi dacă Arabia Saudită, care l-a ajutat să cumpere Twitter, ar trebui supusă unei investigaţii.
”Fie că face sau nu ceva nepotrivit - nu sugerez asta. Sugerez că merită să fie investigat. Asta este tot ce voi spune”, a afirmat Biden.
Prinţul Alwaleed bin Talal din Arabia Saudită rămâne unul dintre cei mai mari acţionari ai Twitter după ce Musk a preluat compania.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.