Un influencer din social media a murit la scurt timp după ce s-a filmat în direct în timp ce bea mai multe sticle de alcool puternic pe versiunea chineză a TikTok, relatează mass-media de stat din această ţară, într-o evoluţie care ar putea reînnoi dezbaterile privind modul de reglementare a industriei, scrie CNN.
Influencerul "Sanqiange" (sau "Fratele Trei Mii") a fost găsit mort la doar câteva ore după ce s-a difuzat pe sine însuşi participând la o competiţie cu un coleg influencer care presupunea consumul de Baijiu, un alcool chinezesc cu un conţinut tipic de alcool cuprins între 30% şi 60%, a relatat Shangyou News.
Unul dintre prietenii săi a declarat pentru această publicaţie că Sanqiange - identificat după numele de familie din viaţa reală, Wang - a participat la o provocare online cunoscută sub numele de "PK" împotriva unui alt influencer în primele ore ale zilei de 16 mai şi a transmis în direct rezultatele pe canalul său Douyin.
Provocările "PK" presupun dispute unu la unu în care influencerii se întrec între ei pentru a câştiga recompense şi cadouri din partea fanilor şi implică adesea pedepse pentru cel care pierde - aparent, în acest caz, consumul de Baijiu.
"Nu ştiu cât de mult consumase înainte de a mă conecta la televizor. Dar, în ultima parte a videoclipului, l-am văzut terminând trei sticle înainte de a începe cu a patra", a declarat prietenul, identificat doar ca Zhao, pentru Shangyou News.
"Jocurile PK s-au încheiat în jurul orei 1 dimineaţa, iar la ora 13.00 (când familia l-a găsit) dispăruse", a adăugat el.
Wang, descris ca fiind o persoană "decentă şi directă" de către Zhao, avea un istoric de filmări în care se filma participând la concursuri similare care implicau alcool şi le posta pe aplicaţie.
O înregistrare video care pare să-l arate pe Wang luând parte la ultima sa provocare a devenit virală pe reţelele de socializare chinezeşti, dar nu mai este disponibilă pentru vizionare.
În ultimii ani, scena în plină expansiune a live-streaming-ului din această ţară a dat naştere unei industrii de miliarde de dolari, în care influenceri cu spirit antreprenorial se întrec pentru a-şi vinde produsele în timp real pe platformele de socializare.
CNN scrie că moartea lui Wang va contribui probabil la o dezbatere în jurul reglementării acestei industrii, care a atras atenţia autorităţilor în ultimii ani din cauza stilului de viaţă luxos al unor streameri şi a provocărilor ieşite din comun la care aceştia participă.
Anul trecut, autorităţile de radiodifuziune din ţară au interzis tinerilor sub 16 ani să dea bani pentru streameri şi au restricţionat accesul acestora după ora 22.00.
Administraţia Naţională de Video şi Televiziune din China şi Ministerul Culturii şi Turismului au luat, de asemenea, măsuri pentru a interzice "31 de comportamente necorespunzătoare ale celor care fac livestreamer".
Printre aceste abateri se numără "încurajarea utilizatorilor să interacţioneze în mod vulgar sau incitarea fanilor să atace cu zvonuri", potrivit publicaţiei de stat Global Times.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.