Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) anunţă marţi că în minivacanţa de 1 Mai şi Paşte, operatorii STS au preluat şi procesat 159.660 de apeluri primite la numărul de urgenţă 112, iar aproape 60% dintre ele au reprezentat cazuri de urgenţă, fiind transferate către agenţiile specializate de intervenţie: Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie, Jandarmerie sau Salvamont. STS mai precizează că cea mai încărcată zi privind apelurile la 112 a fost luni, 06 mai, cu 27.983 de apeluri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”În perioada 1 – 6 mai a.c., la nivel naţional, operatorii STS au preluat şi procesat 159.660 de apeluri primite la numărul de urgenţă 112. Din totalul acestora, 59,11% (94.383) au reprezentat cazuri de urgenţă şi au fost transferate către agenţiile specializate de intervenţie: Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie, Jandarmerie sau Salvamont. În noaptea de Înviere, în intervalul orar 22:00 – 06:00, la 112 s-au primit 4.083 de apeluri care au semnalat urgenţe ale cetăţenilor. Cele mai multe au fost cazuri medicale (1.390 apeluri, dintre care 246 au reprezentat situaţii de persoane inconştiente) şi incidente de ordine publică (236 apeluri). Operatorii STS au preluat de la apelanţi datele necesare identificării urgenţei, au realizat localizarea evenimentelor şi au alertat cu rapiditate agenţiile ce au competenţă în soluţionarea acestor tipuri de urgenţe”, anunţă Serviciul de Telecomunicaţii Speciale într-un comunicat oficial. 

Potrivit STS, ”în minivacanţa de 1 Mai şi Paşte, cea mai încărcată zi la 112 a fost ziua de luni, 06 mai 2024, când operatorii STS au preluat 27.983 de apeluri”. 

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Totodată, în perioada de referinţă, la 112 au fost 21 de apeluri de tip eCall efectuate automat de la bordul unor maşini implicate în evenimente rutiere. Reamintim că, în cazul producerii unui accident rutier, sistemele de comunicaţii eCall instalate pe autoturismele de generaţie nouă sună automat la 112 şi transmit informaţiile utile pentru intervenţia echipajelor de salvare”, precizează serviciul. 

În această perioadă, la nivelul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale au fost adaptate permanent fluxurile de lucru între operatorii STS şi dispecerii agenţiilor de intervenţie şi s-a asigurat suplimentarea, după caz, a numărului de operatori, în intervalele orare cu aflux de apeluri, mai precizează STS. 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.