Incidentul din judeţul Dolj, unde mai multe vagoane ale unui tren de marfă încărcat cu produse petroliere au căzut de pe un viaduct, s-a produs pentru că mecanicul de locomotivă nu a respectat semnalele luminoase de oprire, continuând să meargă pe o linie aflată în reparaţii, care nu avea şine, se arată într-o notă a Agenţiei de Investigare Feroviară Română, ale cărei concluzii vor constitui probe în cadrul anchetei comisiei speciale care investighează acest caz.
"În halta de mişcare Malu Mare trenul de marfă nr.80315 trebuia să oprească la linia II directă (în faţa semnalului de ieşire X2, care indica „OPREŞTE fără a depăşi semnalul”), pentru a aştepta trecerea pe linia III a două trenuri de călători. Trenul nu a oprit la linia II directă, depăşind semnalul de ieşire X2, care ordona oprirea, continuându-şi mersul pe linia curentă firul I spre halta de mişcare Banu Mărăcine. Linia curentă firul I, Malu Mare-Banu Mărăcine era închisă pentru circulaţia feroviară de la data de 26.07.2018 deoarece se executau lucrări de consolidare a viaductului de la km 200+306. Executarea lucrărilor de consolidare a tablierului metalic al viaductului de la km 200+306, au presupus demontarea suprastructurii căii pe întreaga lungime a viaductului (au fost demontate şinele şi grinzile de lemn) şi de asemenea, demontarea suprastructurii căii pe terasamentele adiacente culeelor viaductului respectiv a şinelor şi a traverselor de lemn normale, existente pe zona contraşinelor interioare de capăt ale viaductului", se arată în notă.
Conform documentului, trenul "a trecut peste zona terasamentului din spatele culeei nr.1 de pe care şinele şi traversele normale erau scoase, a lovit zidul de gardă al culeei nr.1 şi a circulat pe tălpile superioare ale lonjeroanelor"
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
"După ce locomotiva şi primul vagon au trecut de prima deschidere şi se aflau pe cel de al doilea tablier metalic al viaductului, primul tablier metalic a căzut la baza infrastructurii, antrenând în cădere vagoanele de la al 2-lea până la al 8-lea de la locomotivă", menţionează documentul.
A fost constituită o comisie de investigare pentru strângerea şi analizarea informaţiilor cu caracter tehnic, stabilirea condiţiilor, inclusiv determinarea cauzelor şi, dacă este cazul, emiterea unor recomandări de siguranţă în scopul prevenirii unor accidente similare şi îmbunătăţirii siguranţei feroviare.
"Comisia de investigare, constituită conform prevederilor HG nr.117/2010, a declanşat procedura de investigare, astfel încât, toate elementele identificate până în prezent se vor constitui ca probe pentru aceasta. Activitatea de colectare a probelor şi analizare a acestora este în curs de derulare, iar condiţiile de producere, cauzele, factorii favorizanţi şi eventualele recomandări de siguranţă, ce se impun pentru îmbunătăţirea siguranţei feroviare, vor face obiectul Raportului de Investigare Final", precizează instituţia.
Mai multe vagoane ale trenului de marfă aparţinând Grup Feroviar Român încărcat cu produse petroliere au căzut duminică de pe un viaduct care s-a rupt pe o porţiune, în localitatea Cârcea din judeţul Dolj. CFR SA a precizat la acel moment că incidentul s-a produs după ce locomotiva trenului a deraiat, iar şase vagoane s-au răsturnat de pe pod dintr-o eroare a mecanicului.
din acestă cauză, traficul feroviar este în continuare oprit pe Magistrala 900 Caracal - Craiova, pe raza localităţii Cârcea.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.