Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI) a anunţat, vineri, că, în urma anchetei derulate la Inspectoratul General de Aviaţie (IGAv) care a relevat mai multe nereguli, inspectorul general şi doi adjuncţi au solicitat pensionarea. Selecţia pentru noul inspector general, care se va ocupa de managementul instituţiei, se va face şi din rândul personalului nenavigant. În schimb, funcţia de prim-adjunct va putea fi ocupată doar de către un pilot.
MAI anunţă că, după ancheta Corpului de control al ministrului la IGAv, finalizată cu trimiterea la Parchetul Militar a unui amplu raport, fostul inspector general şi doi adjuncţi ai acestuia au solicitat încetarea raporturilor de muncă şi ieşirea la pensie.
În aceste condiţii, conducerea MAI a stabilit câteva noi reguli în ceea ce priveşte selecţia viitorilor membri ai conducerii.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Astfel, inspectorul şef va fi selectat din personal navigant şi nenavigant, ”atributul principal al funcţiei fiind asigurarea managementului inspectoratului”.
”Această decizie a fost luată pentru a evita situaţiile constatate în mandatul fostei conduceri a IGAv, respectiv efectuarea unui număr important de ore de zbor în detrimentul piloţilor mai tineri din inspectorat. Din verificările corpului de control rezultă că, dintr-un total de 826 de zboruri tehnice efectuate la nivelul IGAv, fostul inspector general a participat la 402. Pentru anumite perioade de timp, anumiţi piloţi au înregistrat sute de ore de zbor, iar alţii nu au efectuat nici măcar o oră. Diferenţele sunt de la 555 de ore în cazul unora, la 55 de minute în cazul altora”, anunţă MAI.
Decizia nu împiedică niciunul dintre actualii piloţi ai IGAv de a participa la concursul care va fi organizat pentru ocuparea funcţiei de inspector general.
În schimb, MAI anunţă că, pentru funcţia de prim-adjunct, va selecţia se va face doar din rândul piloţilor.
”Prin aceasta decizie, conducerea MAI se asigură că principala prioritate a viitorului inspector general al IGAv va fi gestionarea activităţii inspectoratului şi nu a propriilor ore de zbor”, mai spun reprezentanţii MAI.
În 29 iunie, conducerea MAI a dispus sesizarea Parchetului Militar după ce verificările făcute la Inspectoratul General de Aviaţie (IGAv) de către Corpul de Control al ministerului au relevat că un grup restrâns de piloţi din conducerea inspectoratului au realizat zboruri tehnice fără ca acestea să fie necesare.
Conform ministerului, majoritatea acestor zboruri au fost realizate "de către un grup restrâns de piloţi care fac parte din conducerea Inspectoratului General de Aviaţie al MAI".
Activitatea de control la IGAv a început în luna noiembrie 2016, fiind extinsă ulterior din dispoziţia ministrului Afacerilor Interne, Carmen Dan.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.