Reprezentanţii CFR Călători afirmă, referitor la incendiul izbucnit la trenul IR 1830 Galaţi - Cluj-Napoca, aflat în mişcare în judeţul Bistriţa-Năsăud, că scoaterea de sub tensiune a firului de contact - procedură care revine CFR SA şi care era necesară pentru a permite intervenţia pompierilor - a fost făcută la mai bine de o oră de la anunţarea incendiului. ”La ora 19:05 a fost scos de sub tensiune firul de contact, procedură care intră în atribuţiile CFR SA. Astfel, de la momentul în care şeful de tren a avizat serviciul 112 (ora 17:53) şi momentul intervenţiei pompierilor a trecut mai bine de 1 h, cu toate că prezenţa acestora a fost operativă”, transmit aceştia.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

CFR Călători a precizat, miercuri, referitor la incendiul care a izbucnit marţi seară la unul dintre vagoanele din compunerea trenului IR 1830 Galaţi - Cluj-Napoca şi care s-a extins ulterior şi la un alt vagon, că personalul feroviar a sesizat o degajare de fum în timpul mersului în zona cabinei WC din capătul celui de-al treilea vagon din compunerea trenului şi, conform procedurilor în asemenea situaţii, a fost avizat imediat serviciul de urgenţă 112.

”Intervenţia pompierilor a fost temporizată însă de întreruperea cu întârziere a tensiunii în firul de contact, ceea ce a dus la extinderea incendiului şi la vagonul alăturat”, a afirmat sursa citată.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Astfel, reprezentanţii CFR Călători au adăugat că la ora 17:53 şeful de tren a sunat la 112, iar la ora 18:10 a ajuns prima maşină de pompieri.

”La ora 19:05 a fost scos de sub tensiune firul de contact, procedură care intră în atribuţiile CFR SA. Astfel, de la momentul în care şeful de tren a avizat serviciul 112 (ora 17:53) şi momentul intervenţiei pompierilor a trecut mai bine de 1 h, cu toate că prezenţa acestora a fost operativă, prima maşină sosind la ora 18:10. Deoarece întreruperea tensiunii în firul de contact s-a produs abia la ora 19:05, aceasta a fost efectiv ora la care au putut interveni în sfârşit pompierii”, au susţinut aceştia.

Potrivit sursei citate, călătorii trenului IR 1830 nu s-au aflat niciun moment în pericol. Toţi călătorii au ajuns la destinaţii în cursul serii, cu transportul alternativ pus la dispoziţie de CFR Călători.

Pompierii au intervenit, marţi, pentru stingerea unui incendiu care s-a produs la un tren, în judeţul Bistriţa-Năsăud. În trenul accelerat care circula pe ruta Galaţi - Cluj se aflau în total 33 de persoane. Acestea au fost evaluate din punct de vedere medical la locul solicitării şi au refuzat transportul la spital. Pasagerii au fost transportaţi cu un microbuz aparţinând ISU Bistriţa-Năsăud în oraşul Beclean, pentru a-şi continua deplasarea spre destinaţie cu alte mijloace de transport, a transmis ISU Bistriţa-Năsăud. 

Pompierii au precizat că intervenţia a fost dificilă din cauza accesului greu la locul solicitării, dar şi din cauza faptului că trenul se afla sub tensiune electrică.

”După ce s-au luat toate masurile de siguranţă, pompierii au acţionat pentru stingerea incendiului şi astfel s-a împiedicat propagarea acestuia la celelalte vagoane (patru în total). Pentru stingerea incendiului pompierii militari au intervenit cu trei autospeciale de stingere si un echipaj de prim ajutor SMURD”, a mai transmis sursa citată.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.