O maşină proiectată de Ferdinand Porsche în Germania nazistă, care în opţiunea experţilor trebuia să fie vândută la licitaţie pentru 20 de milioane de dolari, nu şi-a găsit cumpărător din cauza confuziei create de comisarul de la Sotheby’s, scrie The Guardian.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Neobişnuitul automobil Porsche Type 64 a fost construit în 1939, când Porsche era designer pentru Volkswagen. El trebuia să câştige cursa Berlin - Roma plănuită pentru a sărbători „Pactul de Oţel” dintre Germania nazistă şi Italia fascistă.

Sâmbătă, în timpul licitaţiei RM Sotheby’s din California, maşina trebuia să fie vândută pentru mai mult de 20 de milioane de dolari. Potrivit Bloomberg News, comisarul de licitaţie a început cererea de ofertă de la 30 de milioane de dolari şi a ajuns la 70 de milioane de dolari.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Spre final, comisarul a spus că a vrut să spună de fapt 13 milioane de dolari, apoi 17 milioane de dolari. În urma confuziei, vânzarea nu a mai avut loc.

„Ce glumă”, a spus Johnny Shaughnessy, colecţionar din sudul Californiei. „Au pierdut mult în ceea ce priveşte credibilitatea. Tata ar fi putut cumpăra maşina asta pentru 5 milioane de dolari, în urmă cu ani. A fost dată dintr-o parte în alta mult timp şi nimeni nu o vrea”.

Un purtător de cuvânt al Sotheby’s a declarat pentru Bloomberg: „În ciuda interesului arătat de colecţionari, nu am reuşit să ajungem la un numitor comun între vânzător şi cumpărător. Creşterea (preţului, n.r.) a fost auzită greşit şi afişată pe ecran, cauzând o regretabilă confuzie în sală. Maşina a atins suma de 17 milioane de dolari”.

Ferdinand Porsche a realizat el însuşi maşina, însă Type 64 nu este, tehnic, o Porsche, fiind creată în mare parte din componente Volkswagen.

Războiul a început înainte de cursa Berlin - Roma, aşa că aceasta nu a mai avut loc. Porsche, membru al partidului Nazist şi al SS, care a fost apoi condamnat la închisoare, a folosit Type 64 ca mijloc de transport zilnic.

Iniţial vopsită negru, maşina a fost apoi turcoaz, iar acum este argintie. 

„Dacă domnul Porsche a considerat că este suficient de bună pentru a purta eticheta Porsche, atunci, da, o numesc Porsche”, a spus Alexander Weaver, specialist în automobile pentru Sotheby’s.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.