Volkswagen vorbeşte cu potenţiali parteneri, inclusiv cu grupul francez Renault, despre cooperarea în dezvoltarea maşinii sale electrice de 20.000 de euro, potrivit unor persoane citate de ziarul german Handelsblatt, transmite Reuters.
Producătorul german de automobile este interesat să coopereze la o platformă pentru maşina despre care speră că va face ca vehiculele alimentate cu baterii să fie vândute la preţuri accesibile pentru mase, a relatat Handelsblatt.
Discuţiile cu Renault sunt încă ”într-un stadiu foarte incipient” şi ar putea să nu ducă la nimic, a spus Handelsblatt, citat de surse.
Producţia anuală de 200.000 până la 250.000 de vehicule este ţinta pentru ambii parteneri împreună, potrivit Handelsblatt.
Volkswagen a refuzat să comenteze articolul. Un purtător de cuvânt al Renault a spus că cooperarea este necesară pentru a fi competitiv cu vehiculele electrice de mici dimensiuni.
”Suntem în diferite discuţii, dar nimic nu a fost finalizat”, a spus purtătorul de cuvânt.
Producătorii de automobile europeni şi-au intensificat eforturile pentru a aduce pe piaţă vehicule electrice la preţuri mai accesibile, deoarece se confruntă cu o concurenţă sporită din partea producătorului auto american Tesla şi a modelelor chinezeşti mai ieftine.
Preţul mediu de vânzare cu amănuntul al unui vehicul electric în Europa, în prima jumătate a anului 2023, a fost de peste 65.000 de euro, potrivit firmei de cercetare auto JATO Dynamics, comparativ cu puţin peste 31.000 de euro în China.
Renault a anunţat luna trecută lansarea unui nou EV Twingo, numit Legend, la mai puţin de 20.000 de euro, directorul financiar Thierry Pieton spunând că scopul este democratizarea pieţei de vehicule electrice, în timp ce Volkswagen a prezentat în martie detaliile unui vehicul integral electric aflat în dezvoltare, la un preţ de 25.000 de euro, care urmează să fie lansat până în 2025.
Firma germană a declarat la acea vreme că lucrează şi la un vehicul de 20.000 de euro, dar nu a oferit informaţii suplimentare.
CEO-ul Volkswagen, Oliver Blume, a declarat luna trecută că compania nu a luat încă o decizie privind producerea maşinii, dar era convins că ar putea ajunge acolo până în a doua jumătate a deceniului.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.