Vicepremierul Viorel Ştefan a anunţat marţi prima listă cu proiecte strategice, estimate la 15-20 miliarde de euro, care vor fi demarate pe noua legislaţie a parteneriatului public privat, în contextul în care guvernul vrea să vină cu un model nou de dezvoltare economică, axat pe investiţii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Ştefan a subliniat că, în acest an, accentul major al guvernării va fi în domeniul investiţiilor.

”Venim cu un model nou de dezvoltare economică, adaptat contextului economic. Ne propunem să susţinem investiţiile prin angrenarea de resurse şi stimularea mediului de afaceri fără a pune presiune asupra bugetului de stat. De aceea, am adoptat recent OUG care modifică legea parteneriatului public privat”, a spus Ştefan.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Proiectele prezentate, care ar urma să fie demarate anul viitor, ar mobiliza resurse financiare estimate la 15-20 miliarde de euro şi ar scurta termenele de implementare, consideră Ştefan.

Pe lista prezentată de Ştefan se află se află autostrăzile Tg. Neamţ-Iaşi-Ungheni, Ploieşti-Râşnov şi Sudului (Bucureşti - Alexandria - Craiova - Lugoj).

În plus, un alt proiecte vizează operarea reţelei de spitale CFR în parteneriat public-privat, acesta urmând să fie primul parteneriat public-privat pentru operarea de servicii publice.

Astfel, investitorul privat ar urma să preia operarea celor 15 unităţi spitaliceşti, unde lucrează 3.899 de angajaţi, ar investesti în modernizarea lor şi ar prelua veniturile de la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate pentru o perioadă de timp agreată în parteneriatul.

Un alt proiect vizează construirea complexului medical Carol Davila, care va include şi un centru de cercetare, facultate de medicină, cămine studenţeşti, locuinţe pentru medici, şcoli, grădiniţe, zonă comercială, infrastructură pentru însoţitorii pacienţilor şi un hotel cu minimum 2.000 locuri.

Acesta va fi construit în zona Mogoşoaia, pe şos. Bucureşti-Târgovişte, şi va avea legătură cu aeroportul Henri Coandă, metroul, Gara de Nord şi infrastructura rutieră.

Acesta ar permite relocarea unor unităţi medicale din Capitală aflate în clădiri care nu permit modernizarea sau extinderea şi ar avea o suprafaţă totală construită de circa 130.000 metri pătraţi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.