Uniunea Europeană are ”îngrijorări serioase” legate de Legea pentru Reducerea Inflaţiei din Statele Unite, spunând că încalcă regulile comerţului internaţional, potrivit unui document oficial văzut de CNBC.
Proiectul de lege major, referitor la taxe, sănătate şi climă, a fost aprobat de parlamentarii americani în august şi include cheltuieli record de 369 de miliarde de dolari pentru politicile climatice şi energetice.
Pachetul de referinţă cuprinde credite fiscale pentru maşinile electrice fabricate în America de Nord şi sprijină lanţurile de aprovizionare cu baterii din SUA.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Oficialii europeni au recunoscut ambiţiile ecologice asociate pachetului, dar sunt îngrijoraţi ”de modul în care sunt concepute stimulentele financiare conform Legii”, se arată în documentul care va fi prezentat oficialilor americani.
UE a enumerat nouă dintre dispoziţiile privind creditele fiscale cu care are o problemă.
Vorbind la Bruxelles, comisarul pentru comerţ al UE a spus: ”Am înfiinţat un grup de lucru care să se ocupe de aceste probleme... în prezent ne concentrăm pe găsirea unei soluţii negociate. Sperăm că SUA sunt dispuse să abordeze preocupările pe care le avem din partea UE”, a declarat Valdis Dombrovskis pentru CNBC.
Biroul Reprezentantului comercial al SUA nu a fost disponibil imediat pentru comentarii atunci când a fost contactat de CNBC luni.
Trezoreria SUA a evidenţiat un articol de luna trecută, în care secretarul pentru Trezorerie al SUA, Janet Yellen, a spus că a auzit despre preocupări, dar a minimizat şansele oricăror modificări ale pachetului.
Vorbind la Bruxelles, mai mulţi miniştri europeni de Finanţe şi-au evidenţiat şi îngrijorările cu privire la măsurile din Statele Unite.
”Suntem îngrijoraţi de consecinţele Legii de reducere a inflaţiei”, a declarat Christian Lindner, ministrul german de Finanţe, pentru CNBC, spunând că ”abordarea noastră comună ar trebui să fie ca partenerii de valoare să rămână parteneri comerciali preferaţi”, a spus el.
Întrebat dacă soluţia ar fi să începem să lucrăm la un nou acord comercial cu SUA, Lindner a spus: ”Ar trebui să fim deschişi, dacă ambele părţi sunt de acord, dar în acest moment trebuie să analizăm Legea de reducere a inflaţiei cu consecinţele sale pentru industriile noastre. Şi trebuie să informăm partea SUA cu privire la preocupările noastre serioase, nu sunt sigur că sunt conştienţi de preocupările noastre în felul în care ne îngrijorează.”
Nu este prima dată când Europa îşi exprimă îngrijorarea cu privire la această politică. Comisarul UE pentru Concurenţă, Margrethe Vestager, a spus luna trecută că ”în principiu, nu ar trebui să puneţi asta împotriva prietenilor”, după cum a scris Financial Times.
În esenţă, UE este îngrijorată de potenţialele noi bariere comerciale asupra producătorilor europeni de vehicule electrice.
Şi nu sunt singurii, Coreea de Sud, de exemplu, a adus în discuţie aceeaşi îngrijorare.
Ngozi Okonjo-Iweala, directorul general al Organizaţiei Mondiale a Comerţului, a declarat luni că ţările trebuie să fie ”foarte atente ca orice politici pe care le adoptă să nu fie discriminatorii, să nu favorizeze bunurile autohtone”.
Vorbind cu Dan Murphy de la CNBC la summitul COP27 privind clima, din Egipt, ea a recunoscut că unele naţiuni consideră că ”subvenţiile care sunt acordate pentru vehiculele electrice pot fi discriminatorii faţă de propria lor producţie de vehicule electrice”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.