Unii şoferi ai Uber şi Lyft din Statele Unite iau în considerare să se retragă de pe platformele de transport bazate pe aplicaţii, deoarece alimentarea cu carburanţi devine mai costisitoare, unii considerând că suprataxele nou anunţate de companii sunt ”insultătoare”, transmite Reuters.
Companiile au anunţat luna aceasta o suprataxă de 55 de cenţi per cursă, care va fi plătită direct şoferilor, ca răspuns la preţurile record ale carburanţilor, din cauza crizei din Ucraina.
Dar şoferii Uber şi Lyft, care formează o mare parte din economia gig şi îşi plătesc de obicei singuri benzina, nu sunt mulţumiţi.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Un sondaj la care au fost intervievaţi peste 300 de şoferi, realizat de Rideshare Guy, un blog popular urmărit de şoferi, a arătat că aproximativ 15% dintre aceştia au renunţat deja să conducă şi aproape 40% conduc mai puţin.
”Este mai degrabă jignitor chiar şi că sugerează 55 de cenţi pe cursă, pentru că ai curse de două minute şi apoi ai curse de o oră”, a spus Fabricio Lombeyda, un şofer part-time din Buford, Georgia. Uber şi Lyft, totuşi, au spus că numărul şoferilor activi de pe platformele lor creşte constant, pe măsură ce oamenii se întorc la birouri, rezervă mai multe curse către aeroporturi şi se reia viaţa de noapte.
”Nu am observat o scădere a numărului de şoferi pe platformă sau a orelor pe care le conduc când, de exemplu, comparăm martie cu ianuarie”, a spus Lyft într-un comunicat.
Lyft a citat o analiză internă care a arătat că şoferii din Statele Unite cheltuie în medie cu 75 de cenţi mai mult pe benzină pe oră, dar câştigă totuşi mai mult pe oră decât în urmă cu un an, când pandemia diminuase cererea de transport partajat.
Uber şi-a îmbunătăţit previziunile privind profitul la începutul acestei luni, anticipând o creştere mai rapidă decât se aştepta a cererii de transport în comun.
Ambele companii, totuşi, se confruntă cu perspectiva ca şoferii să renunţe la serviciile de transport, deoarece preţurile mari ale carburanţilor le fac o gaură în buzunare.
”Există un oarecare risc de plecare a şoferilor, altfel nu aţi fi văzut suprataxele de la Uber şi Lyft”, a spus analistul MScience Michael Erstad.
Un alt sondaj realizat de Coworker.org, care a chestionat peste 200 de participanţi, a arătat că 90% au fost de acord că suprataxele nu sunt suficiente şi că nu şi-ar putea permite să facă plimbări mai lungi.
Modelul de afaceri al companiilor de transport la cerere s-a bazat pe un preţ al benzinei de 3 dolari pe galon, a declarat David Marcotte, vicepreşedinte la firma de analiză a datelor Kantar.
Dar preţurile benzinei au fost vineri la 4,27 dolari pe galon, depăşind chiar şi 5 dolari pe galon în unele părţi ale ţării.
El a avertizat, de asemenea, că o retragere a suprataxelor ar putea cauza mai multe probleme pe o piaţă a muncii deja tensionată, făcând o comparaţie cu lucrătorii din comerţul cu amănuntul care caută salarii mai bune după retragerea plăţilor suplimentare de care au beneficiat în perioada de vârf a pandemiei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.