Uniunea Europeană este aşteptată să-şi dezvăluie planul de tarife pentru vehiculele electrice din China în această săptămână, în timp ce vrea să combată importurile ieftine de produse subvenţionate, transmite CNBC.
UE are o taxă standard de 10% la vehiculele electrice importate, dar urmează să o majoreze provizoriu pentru vehiculele electrice din China, începând cu 4 iulie.
Analiştii Citi au spus luni că tariful ar putea fi ”crescut la ~25-30%, de la 10% în prezent, în timp ce scenariul nostru de risc (probabilitate de 40%) prevede o creştere a taxei la 30-50%”.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Anthony Sassine, strateg senior de investiţii la KraneShares, a declarat marţi că se aşteaptă ca tarifele să fie ”între 10% şi 20%”, dar ”s-ar putea vedea că acestea se vor afla la limita superioară a celor 20%” după alegerile pentru Parlamentul European de săptămâna trecută.
Ursula von der Leyen, preşedinta Comisiei Europene, şi-a văzut partidul său – Partidul Popular European – câştigând locuri duminică.
Von der Leyen a susţinut de la Beijing o abordare de ”reducere a riscurilor”.
Comisia Europeană a lansat pentru prima dată o investigaţie în octombrie, cu privire la subvenţiile acordate producătorilor de vehicule electrice din China. UE a susţinut că astfel de importuri subvenţionate ”au reprezentat o ameninţare economică pentru industria UE de vehicule electrice”.
”Dar producătorii chinezi sunt atât de eficienţi, sunt atât de înaintea curbei, încât tarife ca acesta – nu cred că vor afecta prea mult preţurile aici. Vor fi în continuare mai competitivi decât omologii lor din UE”, a declarat marţi Sassine, pentru CNBC.
Industria vehiculelor electrice din China a crescut datorită stimulentelor şi sprijinului din partea guvernului chinez, ridicând îngrijorări de supracapacitate din partea autorităţilor din SUA şi Europa.
Secretarul american pentru Energie, Jennifer Granholm, a avertizat în martie că China ar putea inunda piaţa de vehicule electrice din SUA cu ofertele sale, după ce preşedintele Joe Biden şi-a exprimat îngrijorări similare.
SUA au anunţat deja noi tarife rigide în mai. Administraţia Biden a majorat tarifele la importurile de vehicule electrice din China la 100%, de la 25%.
Turcia a anunţat pe 8 iunie că va impune un tarif suplimentar de 40% la importurile de vehicule din China.
Extindere în Europa
Luna trecută, producătorii chinezi de vehicule electrice, inclusiv Xpeng şi BYD, şi-au prezentat modelele în Europa, în timp ce Nio a deschis un nou showroom la Amsterdam, în ciuda anchetei UE în curs.
BYD a anunţat în decembrie că va construi o nouă fabrică în Ungaria, în timp ce Chery a intrat în aprilie într-o societate mixtă cu Ebro-EV Motors din Spania, pentru a dezvolta noi vehicule electrice.
Cedomir Nestorovic, profesor de geopolitică la ESSEC Business School, a declarat că ”zeci de producători chinezi cercetează acum UE”. Ei ”vor evita, sau vor încerca să evite, tot felul de tarife”, a declarat luni Nestorovic.
”Vedem că producătorii auto chinezi înfiinţează fabrici în Europa. Nio, de asemenea, se uită la Ungaria. Deci există opţiuni aici şi sunt sigur că există canale din spate aici. Cred că cu Europa, nu va fi mare lucru. În SUA, este o altă poveste”, a spus Sassine de la KraneShares.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.