Twitter a făcut publice părţi din codul care decide modul în care site-ul de socializare recomandă conţinut, proprietarul său, Elon Musk, spunând că întregul cod va fi disponibil în următoarele câteva săptămâni, transmite Reuters.
Anunţul făcut vineri va permite utilizatorilor şi programatorilor să arunce o privire asupra funcţionării sale şi abilitatea de a sugera modificări ale algoritmului.
”În săptămânile următoare, vom deschide literalmente tot ceea ce contribuie la afişarea unui tweet”, a spus Musk într-un tweet de sâmbătă.
Compania a spus într-o postare pe blog că a încărcat codul în două documente pe platforma de partajare a codului Github.
Acestea includ codul sursă pentru multe părţi ale Twitter, inclusiv algoritmul de recomandări care controlează tweet-urile pe care utilizatorii le văd în cronologia lor.
Mişcarea vine la ordinul propiretarului Twitter, Elon Musk, care a spus că transparenţa codului ar duce la o mai mare încredere în rândul utilizatorilor şi la îmbunătăţiri rapide ale produsului.
De asemenea, serveşte la abordarea preocupărilor comune ale utilizatorilor şi ale legiuitorilor, care examinează din ce în ce mai mult platformele de social media, asupra modului în care algoritmii selectează conţinutul pe care îl văd utilizatorii.
Musk a postat vineri, pe Twitter, că terţii ar trebui să poată analiza codul open-source şi ”să determine, cu o acurateţe rezonabilă, ce va fi probabil arătat utilizatorilor”.
”Fără îndoială, vor fi descoperite multe probleme jenante, dar le vom rezolva rapid!” a scris el pe Twitter.
Musk a mai spus că Twitter îşi va actualiza algoritmul de recomandare pe baza sugestiilor utilizatorilor, la fiecare 24 până la 48 de ore.
Vineri, Musk şi unii angajaţi Twitter au susţinut o sesiune pe Spaces, serviciul de chat audio al Twitter, cerând utilizatorilor să aducă recomandări şi întrebări despre cum funcţionează codul platformei.
O persoană s-a întrebat de ce codul Twitter pare să clasifice utilizatorii drept republicani sau democraţi.
Un angajat al Twitter a răspuns că este o caracteristică veche, care nu este importantă pentru sistemul de recomandare al platformei, iar compania caută să o elimine.
Arhivele de pe Github nu includ codul care alimentează recomandările de reclame ale Twitter, a spus compania.
De asemenea, compania a spus că nu a publicat codul care ar compromite siguranţa sau confidenţialitatea utilizatorilor, precum şi detaliile care ar submina eforturile de prevenire a materialelor sexuale abuzive asupra copiilor de pe platformă.
Informaţia vine şi după ce părţi din codul sursă al Twitter au fost scurse pe Github, care a scos codul săptămâna trecută, la cererea Twitter.
Twitter a cerut Tribunalului Districtual al Statelor Unite pentru Districtul de Nord al Californiei să ordone Github să pună la dispoziţie ”toate informaţiile de identificare” asociate contului Github care a postat codul scurs, potrivit unui document juridic.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.