Mai mult de jumătate(57,7%) dintre hotelierii apreciază că sezonul estival 2023 va fi cel puţin la fel de bun ca cel din 2022, arată un sondaj realizat de platforma hotelieră online Travelminit.ro. În ceea ce priveşte estimările hotelierilor privind gradul de ocupare de pe litoral, aceştia se aşteaptă la un procent cât mai ridicat, de peste 75%. Factorii care pot afecta rezervările se numără: 27,6%inflaţia, 19,7% curăţenia precară din staţiuni alături de calitatea plajelor şi a serviciilor aferente, 16,3% ştirile legat de riscul de contaminare cu holeră şi 15,9% vremea nefavorabilă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Suntem la jumătatea sezonului estival, mulţi turişti deja şi-au planificat concediul din această vară, iar unităţile de cazare au tot mai puţine locuri disponibile. Tocmai din acest motiv, platforma hotelieră online Travelminit.ro a realizat un sondaj în rândul hotelierilor şi al proprietarilor de pensiuni, vile şi case de vacanţă cu privire la aşteptările lor faţă de sezonul estival. Aşa cum era de aşteptat, cei de pe litoral sunt mai optimişti în ceea ce priveşte gradul de ocupare pe timp de vară, însă, în acelaşi timp, sunt conştienţi că există factori negativi, care i-ar putea determina pe turişti să aleagă o altă destinaţie”, arată Travelminit.

În ceea ce priveşte estimările hotelierilor privind gradul de ocupare de pe litoral, aceştia se aşteaptă la un procent cât mai ridicat, de peste 75%. Ei anticipează rezervări cel puţin la nivelul din anul 2022, mai ales că litoralul românesc este în fiecare an cea mai populară destinaţie a verii. De asemenea, hotelierii de la munte, din staţiunile balneare şi din marile oraşe se aşteaptă la un grad de ocupare care să fie cel puţin la fel ca cel de anul trecut.

Atunci când vine vorba despre sentimentul general faţă de acest sezon estival, 57,7% dintre hotelierii sunt realişti şi confirmă că nu va fi nici cel mai bun, dar nici cel mai rău sezon estival, şi aşteaptă ca sezonul estival 2023 va fi cel puţin la fel de bun ca cel din 2022.

De asemenea, hotelierii se menţin şi precauţii: 42,3% dintre ei recunosc că există incertitudine pe piaţa şi sunt îngrijoraţi în privinţa gradului de ocupare la maximum, mai ales că sunt conştienţi de faptul că turiştii români au la dispoziţie nenumărate opţiuni pentru petrecerea concediului.

Conform sondajului realizat de Travelminit, există câteva elemente care sunt privite de hotelieri drept un adevărat risc pentru acest sezon estival. Printre factorii enumeraţi şi votaţi de hotelierii se numără: inflaţia (27.6%), curăţenia precară din staţiuni alături de calitatea plajelor şi a serviciilor aferente, cum ar fi preţul şezlongurilor, care începe de la 25 de lei/zi (19.7%), vremea nefavorabilă (15.9%), ştirile legate de riscul de contaminare cu holeră (16.3%).

Prin urmare, concluzia este că gradul de predictibilitate pentru vacanţele în alte destinaţii decât litoralul românesc poate fi, de multe ori, mult mai mare graţie unui număr mai mic de factori negativi.

În ceea ce priveşte motivele de anulare a rezervărilor pe care hotelierii le-au întâmpinat până acum pe litoral, clasamentul se prezintă astfel: ştirile care descurajează turismul pe litoralul românesc (33.3%), factorii de natură financiară (26.3%), riscul de contaminare cu holeră (22.2%), plus motive medicale ori personale. Pe de altă parte, motivele de anulare invocate de turişti pentru rezervările de la munte, din staţiunile balneare şi din marile oraşe sunt mult mai comune, de natură personală, medicală sau financiară.

„În momentul de faţă, există o incertitudine în industria turismului cauzată de inflaţia care a generat creşteri de preţuri şi de ştirile legate de riscul de contaminare cu holeră de la Marea Neagră. Observăm această incertitudine şi în întrebările pe care turiştii noştri ni le adresează, în sprijinul cărora încercăm să venim de fiecare dată atât prin ofertele adaptate nevoilor şi bugetelor pe care le au, cât şi prin informaţiile menite să îi liniştească. Pe de altă parte, în ciuda incertitudinii existente, cifrele rezervărilor din acest an ne arată o tendinţă crescătoare faţă de anul trecut, semn că românii sunt dispuşi să se adapteze şi îşi doresc să se bucure de vacanţa de vară de plin‟, spune Rigo Ferenc, CEO Travelminit.ro.

Fondată în Cluj-Napoca, compania Travelminit este unul dintre cei mai mari jucători pe piaţă rezervărilor hoteliere din România din 2017. Portofoliul Travelminit conţine 7.500 de unităţi de cazare (hoteluri, pensiuni, apartamente) din România active pe platformă şi acoperă o gamă largă de cazare în toată ţara (litoral, munte, destinaţii balneoclimaterice şi oraşe mari), fiind lider pe piaţa rezervărilor cu card de vacanţă. Din 2020, Travelminit face parte din Szallas Group, care are în portofoliu 12 platforme hoteliere în Centrul şi Estul Europei (România, Ungaria, Polonia, Cehia, Croaţia), cu vânzări de peste 200 milioane de euro şi peste 500 de angajaţi.

În 2022, Szallas Group (inclusiv Travelminit) a fost achiziţionat de către Wirtualna Polska Holding, una dintre principalele companii de e-commerce şi media din Polonia, cotată la bursă şi cu sediul în Varşovia.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.