Terminalul cargo de la Aeroportul Oradea a fost finalizat. Proiectul este rezultatul unui parteneriat public-privat, Consiliul Judeţean Bihor punând la dispoziţie terenul în urma unei licitaţii de concesiune, iar CTP România realizând integral investiţia.
”Miercuri, 12 iunie, s-a realizat recepţia finală a terminalului cargo de la Aeroportul Oradea, o investiţie privată a companiei CTP România în valoare de peste 33 de milioane de euro. CTPark Oradea Cargo Terminal este primul parc industrial din România cu terminal de marfă conectat direct la pista de aterizare/decolare. Desfăşurat pe un teren de 14,5 hectare, parcul cuprinde 3 hale cu spaţii de depozitare, logistice şi de producţie, în suprafaţă totală de 6,5 hectare. Obiectivul de investiţii mai include calea de rulare şi platforma de garare a avioanelor”, anunţă joi CJ Sibiu.
Proiectul este rezultatul unui parteneriat public-privat, Consiliul Judeţean Bihor punând la dispoziţie terenul în urma unei licitaţii de concesiune, iar CTP România realizând integral investiţia.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Aeroportul Oradea a achiziţionat echipamente pentru controlul de securitate al mărfurilor în valoarea de 2,5 milioane de euro. Finanţarea a fost asigurată cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014 – 2020. Următoarea etapă prevede obţinerea acreditărilor de la instituţiile abilitate şi operaţionalizarea terminalului cargo.
„Conform planului de afaceri, Aeroportul îşi propune să înceapă operaţiunile cargo cel târziu în cursul anului viitor şi în 5 ani să fie stabilizată activitatea, la nivelul terminalelor cargo din celelalte aeroporturi din vecinătate. Cel mai târziu până la sfârşitul lunii iulie se vor obţine acreditările necesare din partea instituţiilor competente, poliţia de frontieră, SRI etc. Din luna august, terminalul cargo va fi operaţional în totalitate”, a explicat Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor.
CTP este cel mai mare proprietar, dezvoltator şi administrator de proprietăţi imobiliare logistice şi industriale din Europa continentală, în funcţie de suprafaţa închiriabilă brută, deţinând 12 milioane mp de spaţii în zece ţări la 31 martie 2024.
„Alături de celelalte terminale rutier-ferivoare, terminalul aerian completează infrastructura necesară pentru ca Oradea şi judeţul Bihor să se dezvolte în anii următori ca hub logistic major”, a adăugat preşedintele Consiliului Judeţean Bihor.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.