Piaţa locală de panouri termoizolante se va stabiliza în acest an la un volum de circa 8 milioane de metri pătraţi, similar cu nivelul anului trecut, potrivit studiului realizat de compania de cercetare de piaţă Neomar Consulting şi citat de producătorul Isopan Est, care arată că 70% din cererea locală de panouri termoizolante este generată de agricultură şi producţia zootehnică, depozitare şi logistică şi producţia industrială sau alimentară.
"Pentru anul în curs, conform studiului, piaţa locală de profil se va stabiliza la un volum de circa 8 milioane de metri pătraţi, similar cu nivelul anului trecut. În contextul actual, în care capacitatea lanţurilor logistice şi rapiditatea aprovizionării sunt puse la încercare şi devin prioritare, apare nevoia de noi proiecte şi sunt stimulate investiţiile pe plan local sau regional în domenii precum agricultura şi producţia zootehnică, depozitare şi logistică, şi producţia industrială sau alimentară. Împreună, aceste domenii au generat în 2019 circa 70% din cererea locală de panouri termoizolante", potrivit studiului Neomar Consulting.
De asemenea, conform studiului, mai mult de 50% din piaţa locală este reprezentată de panouri realizate din oţel cu o grosime de peste 0,5 mm, considerată o grosime de tablă bună în producţia panourilor. În ceea ce priveşte oţelul folosit de Isopan Est în producţia panourilor, anul trecut s-a înregistrat un procent de peste 70% cerere pentru grosimi de peste 0,5 mm (atât pentru panourile cu poliuretan, cât şi pentru cele cu vată minerală pentru care se utilizează o grosime de 0,6 mm a oţelului).
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
În acelaşi timp, volumul de panouri termoizolante cu vată minerală, care oferă performanţă ridicată la foc, a ajuns la circa 16% din totalul pieţei, acestea fiind în creştere şi datorită cerinţelor şi reglementărilor impuse de lege pentru comportamentul clădirilor la foc. În acest sens, în urmă cu doi ani, Isopan Est a lansat a doua linie de producţie dedicată panourilor cu vată minerală. Cele două linii de producţie automatizate în proporţie de 85% pot produce zilnic 15.000 mp de panouri, echivalentul a 25% din suprafaţa construită la sol a Casei Poporului.
Isopan Est, parte a grupului italian Isopan, a anunţat marţi că îşi consolidează poziţia de lider în producţia locală de panouri termoizolante după ce la finalul anului trecut volumul total realizat în fabrica din Bucureşti a urcat cu 8%, la un total de 2,76 milioane metri pătraţi (piaţa internă şi export), potrivit studiului realizat de compania de cercetare de piaţă Neomar Consulting. Isopan Est a înregistrat, totodată, o cifră de afaceri de 53,6 milioane euro.
Producţia Isopan Est a crescut constant în ultimii patru ani, fiind alimentată atât de consumul local, cât şi de evoluţia exporturilor, care anul trecut au ajuns aproape de un prag record de 1,5 milioane de metri pătraţi. Jumătate din producţia companiei în România merge către pieţe din Europa de Est.
"Vom continua eforturile de a oferi calitate în România. Suntem optimişti şi ne adaptăm noilor condiţii, chiar dacă această perioadă este cu adevărat un test de stres pentru tot ceea ce înseamnă producţie locală. Cert este că nevoia de spaţii logistice, de producţie şi industriale este din ce în ce mai evidentă, iar investitorii continuă construcţia noilor proiecte. Prin urmare, estimăm că piaţa panourilor va rămâne cel puţin la nivelul din 2019, cu o orientare tot mai puternică spre produse de calitate ridicată”, a declarat Toni Pera, director general, Isopan Est.
În fabrica din Bucureşti, Isopan Est produce panouri termoizolante pentru întreg spectrul de aplicaţii.
Isopan Est, parte a grupului italian Isopan, este lider de piaţă în producţia de panouri metalice termoizolante sau panouri sandwich şi este prezentă în România din anul 2006.
50% din producţia Isopan Est rămâne în România, în timp ce cealaltă jumătate din producţie este direcţionată către proiecte dezvoltate în Ucraina, Republica Moldova, Bulgaria, Serbia, Macedonia, Bosnia, Muntenegru, Slovacia şi Ungaria
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.