Un studiu comandat de compania Transavia, unul dintre cei mai mari producători autohtoni de carne de pui, plasează carnea de pui în topul preferinţelor românilor, astffel că 7 din 10 români susţin că o utilizează pentru pregătirea meselor de mai multe ori pe săptămână, iar 95% dintre persoanele care gătesc cel puţin săptămânal consumă acest tip de carne.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 520 de persoane, bărbaţi şi femei cu vârste de peste 18 ani, din mediul urban, care obişnuiesc să gătească cel puţin o dată pe săptămână.

Studiul a fost realizat la comanda companiei Transavia, unul dintre cei mai mari producători autohtoni de carne de pui, şi aduce o perspectivă de actualitate asupra obiceiurilor culinare si de consum ale românilor, dar si asupra pieţei cărnii de pui, care a crescut în mod constant în ultimii ani.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Rezultatele studiului plasează carnea de pui în topul preferinţelor românilor. Astfel, în ceea ce priveşte tipurile de carne consumate cel mai des, carnea de pui este pe primul loc, 7 din 10 români susţinând că o utilizează pentru pregătirea meselor de mai multe ori pe săptămână. Totodată, 95% dintre persoanele care gătesc cel puţin săptămânal consumă acest tip de carne.

Hypermarketurile şi supermarketurile rămân cele mai frecventate locuri de unde românii aleg să cumpere carnea de pui (77%), în timp ce magazinele fizice specializate (49%) şi magazinele alimentare obişnuite (46%) sunt preferate de un număr mult mai mic de persoane.

Totodată, 94% dintre români preferă să cumpere carne proaspătă refrigerată în detrimentul celei congelate pentru care a optat un procent de doar 27%, format în special din tineri cu vârste cuprinse între 18 şi 25 de ani.

Motivând alegerea frecventă a cărnii de pui în alimentaţia lor, românii susţin că aceasta este un aliment care se găteşte uşor (71%), are gust bun (62%) şi este o carne slabă, cu puţine calorii (57%). Cei mai mulţi dintre români asociază acest tip de carne cu aportul caloric scăzut, conţinutul mic de grăsimi şi viaţa sănătoasă. Consumatorii ocazionali percep carnea de pui ca fiind bogată în vitamine.

Tipurile de carne de pui utilizate cel mai des în bucătăriile românilor sunt pieptul de pui (82%), pulpele superioare de pui (77%) şi pulpele inferioare de pui (72%), însă şi alte categorii precum ficăţeii, aripioarele şi pipotele sunt pe placul acestora. Modalitatea prin care aceştia preferă să le gătească frecvent sunt la cuptor (81%), în mâncare (75%) şi la grătar (68%).

Studiul Transavia mai scoate în evidenţă şi o serie de date interesante despre felul în care gătesc românii carnea de pui, de unde se informează şi ce reţete sunt în topul preferinţelor lor.

93% dintre respondenţi, persoane care gătesc săptămânal, au ales pieptul de pui la grătar ca fiind cea mai des gătită reţetă de pui în gospodărie. Pe locul al doilea este şniţelul de pui, cu o diferenţă de doar un procent. Românii şi-au exprimat de asemenea o preferinţă crescută pentru tocăniţa de pui (91%), ciorba de pui cu tăiţei (88%) şi supa de pui cu găluşte (88%). Lista continuă cu o serie de alte reţete de pui, precum pui cu orez, ficăţei de pui la tigaie, pulpe de pui cu legume la cuptor, friptură de pui cu mujdei şi mămăligă, salată beuf cu carne de pui sau mâncare de mazăre cu pui.

În top trei reţete cu carne de pui gătite cel mai des pentru copii, şniţelul de pui este prima alegere a românilor, 82% dintre participanţii la studiu declarând că pregătesc această reţetă pentru cei mici. A doua cea mai gătită reţetă este ciorba de pui cu tăiţei (78%), iar supa de pui cu găluşte reprezintă a treia alegere a românilor pentru mesele copiilor.

De asemenea 81% dintre consumatorii de carne de pui susţin ca au aflat reţetele pe care le pregătesc de la membrii familiei (mame, bunici), iar 57% dintre aceştia au ca sursă de inspiraţie mediul online, site-uri specializate sau bloguri.

Românii sunt deschişi şi către bucătăriile internaţionale, iar cea mai apreciată este bucătăria italiană (68%), urmată de cea grecească (37%) şi cea franţuzească (36%).

Transavia are o producţie anuală de peste 70.000 de tone de carne de pui şi dispune de 314 hale în 24 ferme de creştere a păsărilor, 4 ferme vegetale, o fabrică de nutreţuri combinate, 3 abatoare performante de ultimă generaţie şi o fabrică de procesare a cărnii. 15% din producţia anuală a companiei merge pe piaţa de export, în mai multe ţări europene, precum Marea Britanie, Irlanda, Franţa, Olanda, Ungaria, Grecia, Slovacia, Bulgaria, Spania şi Croaţia.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.