Volumul de informaţii şi documente solicitate de echipa de inspecţii fiscale şi lipsa de comunicare efectivă cu administraţia fiscală sunt domeniile care generează cele mai mari nemulţumiri companiilor au arătat 59%, respectiv, 33% dintre companiile respondente la un sondaj realizat de PwC România şi D&B David şi Baias în cadrul unui eveniment online, la care au participat circa 300 de companii din diverse industrii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Liderul Practicii de Litigii al societăţii de avocatură D&B David şi Baias, Dan Dascălu, susţine că o inspecţie fiscală bine pregătită înseamnă ca firmele să aibă gata pregătită documentaţia aferentă pentru a o putea prezenta în orice moment, cu atenţie maximă la toate detaliile. “Cum aceasta este întotdeauna extrem de voluminoasă, este recomandabil să vă bazaţi pe avantajele pe care soluţiile de digitalizare le oferă, mai ales că ANAF va continua să comunice şi să verifice documentele de la distanţă”, s-a adresat companiilor partenerul, D&B David şi Baias, societatea de avocatură corespondentă PwC România. 

 
Dascălu a mai spus că ambiţia administraţiei fiscale este să realizeze 30% din activitatea de control din acest an pe cale de verificare documentară.  
 
“Prin urmare, digitalizarea documentaţiei de ambele părţi ale <<baricadei>> vă va ajuta să desfăşuraţi un asemenea control mai uşor, mai rapid şi cu potenţialul de a obţine rezultate cât mai bune”, a completat Dascălu. 
 
Astfel, 70% dintre companiile participante la sondaj indică serviciile intragrup drept cea mai importantă temă vizată de inspecţiile fiscale din cauza volumului mare de documente solicitate şi a termenelor scurte de predare. Acestea sunt urmate de controalele privind preţurile de transfer (20%) şi de cele care vizează tichetele cadou (10%).  
 
Aproape trei sferturi dintre companii au arătat că nivelul obligaţiilor suplimentare impuse în cadrul controlului fiscal au fost mai mici de un milion euro, 17% au menţionat sume între 1 şi 10  milioane euro şi 9% peste 10 milioane euro, se mai arată în sondaj.
 
Potrivit studiului, una dintre cele mai mari provocări existente în prezent o reprezintă inspecţiile aferente tichetelor cadou, iniţiate la cele mai multe dintre companiile ce au fost supuse controlului Direcţia Generală Antifraudă Fiscala (DGAF) în cadrul Operaţiunii ”Pandora”, dar încă nefinalizate, întrucât se pare că există discuţii la nivelul ANAF pentru stabilirea unei abordări unitare în aceste demersuri de control ce implică particularităţi diferite la contribuabilii controlaţi.  
 
Modificările legislative aduse în această privinţă de Legea nr.296/2020 au fost, de asemenea, discutate, mai ales că, din păcate, lasă în continuare multe semne de întrebare în planificarea activităţilor din domeniu pentru viitor, susţin reprezentanţii firmei de avocatură. 
 
D&B David şi Baias este societatea de avocatură corespondentă PwC în România şi este parte din reţeaua internaţională PwC Legal, care cuprinde mai mult de 3.000 de avocaţi în peste 90 de ţări 
 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.