Aproape 60% dintre români vor merge vara aceasta în vacanţă cu maşina personală, potrivit unui sondaj online comandat de AutoEco.ro, magazin online de piese şi accesorii auto, care arată că circa un sfert dintre români intenţionează să meargă în această vară cu maşina la mare în România, 22,5% plănuiesc să ajungă la munte în ţară, iar 12% vor să plece cu maşina în vacanţă în străinătate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

 Specialiştii le recomandă celor care vor să plece cu maşina în vacanţă să verifice atent maşina înainte de a porni la drum.

"Pentru că pe timpul verii distanţele parcurse de români cu autovehiculele personale ajung la aproximativ 5.000 de kilometri pe sezon, specialiştii în piese auto AutoEco.ro le recomandă conducătorilor auto verificarea amănunţită a maşinii înainte de a pleca în vacanţă, pentru a remedia posibile defecţiuni şi a preîntâmpina eventuale probleme frecvente care pot apărea la drum lung", arată sondajul.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Pregătirea maşinii pentru vacanţă şi pentru perioada de vară necesită un buget de aproximativ 700 de lei, potrivit estimărilor AutoEco.ro.

„Achiziţiile de piese auto în rate fără dobândă sunt tot mai des accesate pe AutoEco.ro de clienţi care au înţeles că siguranţa în maşină nu trebuie ignorată. Acum, 5% dintre clienţi  achită în rate comenzile plasate online pe AutoEco.ro şi ne aşteptăm ca, pe parcursul verii, când majoritatea pleacă în vacanţă cu maşina, acest comportament să fie asimilat de un număr şi mai mare. În prezent, oferim mai multe posibilităţi de achiziţie cu plata în rate fără dobândă, prin parteneriatele pe care le dezvoltăm cu instituţiile bancare şi nebancare din România”, spune Costin Stan, director general al AutoEco.ro.

Şoferii care pleacă în vacanţă cu maşina sunt sfătuiţi să verifice filtrele şi nivelul uleiului de motor, sistemele de suspensie, direcţie şi de frânare, anvelopele, sistemul de lumini, precum şi soluţia de climatizare. Este importantă şi efectuarea unei diagnoze, folosind un tester specializat, a calculatorului motor şi a tuturor sistemelor de siguranţă. În plus, este recomandat ca intervalul de revizie a nivelului uleiului de motor să nu depăşească 12 luni sau maximum 15.000 de km parcurşi. 

"Este important ca orice verificare să fie făcută doar de personal specializat în service-uri autorizate. Dacă nu au fost înlocuite deja anvelopele de iarnă cu cele de vară, această operaţiune este obligatorie înainte de a pleca la drum lung. Înainte de a fi montate, trebuie verificat nivelul de uzură al anvelopelor de vară, presiunea şi eventuale deformări şi lovituri", spun reprezentanţii AutoEco.ro.

Dacă în maşină vor fi şi copii, este esenţial ca aceştia să călătorească în condiţii de siguranţă. Potrivit legislaţiei în vigoare, şoferii sunt pasibili de amenzi dacă transportă copii care nu folosesc centurile de siguranţă sau scaune auto corespunzătoare vârstei. Codul Rutier impune folosirea scaunelor auto speciale omologate pentru copii sub vârsta de 3 ani şi centura de siguranţă pentru cei între 3 şi 12 ani. Este interzisă transportarea copiilor sub 12 ani pe scaunele din faţă ale maşinii.

Între problemele ce pot apărea la maşinile rulate vara, ar fi: maşinile pot avea scurgeri de lichid, precum lichidul de frână, cel de servodirecţie, antigelul sistemului de răcire al motorului şi uleiul de transmisie; pot apărea probleme ale sistemului de aer condiţionat cauzate de pierderi de freon şi defectarea compresorului, iar igienizarea sistemului de ventilaţie este esenţială înainte de plecarea în vacanţă; filtrul de habitaclu (de polen), care filtrează aerul înainte de intrarea în sistemul de climatizare pentru a fi răcit şi/sau distribuit în interiorul autovehiculului, trebuie înlocuit pentru a asigura confortul necesar pasagerilor.

Înainte de vacanţă, este recomandată şi verificarea sistemului de frânare. Plăcuţele de frână trebuie să aibă o grosime cât mai mare, mai ales la roţile din faţă, unde uzura intervine mai rapid, iar lichidul de frână trebuie înlocuit o dată la doi ani.

De asemenea, la rularea cu viteză în condiţii de nisip sau pietriş, parbrizul poate fi afectat. Tot viteza şi parcurgerea unui număr mare de kilometri pe suprafeţe accidentate pot duce la defecţiuni ale sistemului de suspensie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.