Analize de laborator asupra sendvişurilor cu ton de la Subway comandate de New York Times nu au reuşit să identifice ADN de ton, relatează The Guardian.
Un reporter a cumpărat sendişuri cu ton de la trei magazine Subway din Los Angeles, apoi le-a dus la un laborator specializat în testare peştelui. Cercetătorii nu au reuşit să identifice vreo specie.
„Există două concluzii - este atât de procesat încât, oricât am putea scoate, nu reuşim să facem o identificare, sau nimic de acolo nu e ton”, a declarat pentru NYTimes un purtător de cuvânt al laboratorului.
În luna februarie, când Inside Edition a făcut un test similar bazat pe mostre din New York, un laborator din Florida, Applied Food Technologies, a confirmat prezenţa tonului în sandvişuri.
În luna ianuarie, doi clienţi din California au deschis un proces susţinând că produsele „sunt făcute din orice, dar nu din ton”.
Reclamanţii au susţinut că acestea conţin „un amestec de diverse fierturi”, ingrediente „amestecate împreună, pentru a imita aspectul de ton”.
Subway, care are peste 22.000 de magazine în SUA, s-a confruntat cu mai multe procese, inclusiv unul colectiv în care a fost susţinut că sandvişurile de 30 de centimetri aveau, de fapt, dimensiunea de 27 de centimetri.
Legat de recentul proces, pe care l-a numit „nefondat”, compania îşi apără vehement conţinutul sendvişului de ton. Anul acesta şi-a promovat sendvişul de 30 de centimetri ca având „100% ton sălbatic”.
La începutul acestei luni, clienţii californiei care au dat în judecată Subway şi-au retras unele dintre cele mai grave acuzaţii. Dar au continuat să susţină că etichetarea şi marketingul pentru produsele pe bază de ton ale companiei sunt „false şi înşelătoare”.
Experţi în astfel de produse au spus că Subway ar putea să nu fie de vină pentru faptul că tonul nu este ton.
„Nu cred că ar eticheta greşit intenţionat. Ei cumpără o cutie de ton pe care scrie «ton». Dacă există vreo fraudă în acest caz, a avut loc la fabrica de conserve”, a declarat Dave Rudie, preşedinte al Catalina Offshore Products, pentru NYTimes.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.