Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioşteanu anunţă că, în şedinţa Comitetului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii din 29 aprilie, am avizat indicatorii de investiţie pentru achiziţia primelor trenuri nepoluante pe hidrogen din România. Proiectul pilot, implementat prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziţia a 12 automotoare de 160 de locuri. Costurile totale estimative ale proiectului sunt de 973 milioane de euro, fără TVA.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Proiectul pilot „privind utilizarea automotoarelor în tracţiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în cadrul obligaţiei de serviciu public de transport feroviar de călători pe liniile CF neelectrificate” va deservi prin servicii cu frecvenţă ridicată rutele din nordul Municipiului Bucureşti şi judeţul Ilfov, în conexiune cu judeţele învecinate Argeş, Dâmboviţa şi Giurgiu. Datorită fiabilităţii noilor vehicule trenurile vor ajunge şi până în judeţele Olt şi Dolj, spune oficialul de la Ministerul Transporturilor. 
 
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Astfel, noile trenuri pe hidrogen vor asigura:
  • Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni
  • Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni şi Titu
  • Trenuri la o oră între Bucureşti - Găeşti - Piteşti
  • Trenuri la o oră între Bucureşti şi Târgovişte
  • 4 trenuri pe zi între Bucureşti – Slatina - Craiova prin Piteşti
Trenurile vor permite îmbarcarea cu bicicleta şi accesul facil pentru persoanele cu dizabilităţi.
 
Costurile totale estimative ale proiectului sunt de 973 milioane de euro, fără TVA.
 
Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă PNRR şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Prin înlocuirea tracţiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an şi, de exemplu, 18.348 tone CO2/an şi 306 tone NOx/an, contribuind la atingerea obiectivelor din strategiile europene şi naţionale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.