Secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Ionel Minea, spune că pe segmentul românesc al Dunării este asigurată navigabilitatea, precizând că există două puncte critice, la Bechet şi Corabia, care vor fi rezolvate după achiziţia unui complex de dragaj. El a menţionat că problema este pe sectorul bulgăresc al Dunării, având promisiuni din partea vecinilor de la sud că vor efectua lucrări de dragaj.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Ionel Minea a declarat miercuri, la Constanţa, că pe sectorul românesc al Dunării sunt în derulare contracte multianuale prin intermediul cărora se asigură dragajul, implicit şi navigabilitatea.

“Pot să vă asigur că pentru segmentul românesc avem în derulare contracte multianuale prin intermediul cărora Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi asigură dragajul, asigură navigabilitatea pe tot segmentul românesc. Avem două puncte critice în acest moment, la Bechet şi Corabia, dar vom rezolva şi această problemă odată cu achiziţia de către AFDJ a unui complex de dragaj pe fonduri europene. Odată cu această achiziţie avem şi resursele financiare pentru a efectua dragaj de investiţii în aceste două puncte critice pe o perioaă de doi ani de zile”, a afirmat secretarul de stat.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

El a precizat că pe segmentul românesc al Dunării este asigurată navigabilitatea, singura problemă fiind în zona bulgărească. 

“În acest mod, pe segmentul românesc este asigurată navigabilitatea. Singura problemă rămasă în discuţie este în zona segmentului bulgăresc. Aici lucrurile sunt în desfăşurare, în sensul că avem promisiuni din partea părţii bulgare că vor efectua acest dragaj”, a explicat Ionel Minea, care a precizat că luna viitoare vor avea loc întâlniri cu ministrul bulgar al Transporturilor, în cadrul cărora va fi abordat şi acest aspect.

Directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Dan Nicolae Tivilichi, a afirmat că navigaţia pentru transportul de mărfuri pe Dunăre este foarte importantă, dar că ţara noastră nu o foloseşte la capacitate maximă.

“Dumnezeu ne-a dat această autostradă, trebuie să o folosim, nu cred că o folosim la capacitate, din diverse motive. În primul rând, este vorba de adâncimile pe Dunăre şi credeţi-mă că prin grija Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos, partea română a asigurat aproape integral această navigabilitate. Avem o problemă cu colegii de la sud, cu Bulgaria, dar e şi ea pe cale să se rezolve”,a explicat Dan Nicolae Tivilichi, menţionând că doreşte ca din acest an să nu mai existe probleme cu navigaţia pe Dunăre.

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa şi Organizaţia Patronală „Constanţa Port Business Association“ au organizat miercuri, o întâlnire de lucru a administraţiilor portuare şi a organizaţiilor reprezentative din sectorul naval. La eveniment au fost prezenţi secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Minea, reprezentanţi ai autorităţilor locale, ai administraţiilor portuare de la Dunăre, ai Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile, ai Asociaţiei Armatorilor şi Operatorilor Portuari – Fluviali din România, ai organizaţiilor reprezentative din sectorul naval.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.