Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Minea a declarat, marţi, că la finalul lunii iunie va fi operaţională pista 2 de pe Aeroportul Otopeni, afirmând că lungimea acesteia de 3.500 de metri a fost scurtată din cauza “covorului asflatic care are neconformităţi”, dar piloţii operează fără probleme pe lungimea actuală. El a mai declarat că este mulţumit de ritmul pe care l-a impus la aceste lucrări.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

“Sunt şi piloţi care pot să opereze pe 2.200 (de metri – n.r.) în loc de 3.500, dar la sfârşitul lunii iunie această pistă va fi operaţională sută la sută şi acest prag nu va mai exista. Pista are o lungime de 3.500, din care această porţiune de 1.300 nu poate fi utilizată datorită covorului asflatic care are neconformităţi. Pentru a evita incidentele, a fost scurtată lungimea pistei, dar sunt avioane şi piloţi care operează fără probleme pe această lungime. Practic, 2.200 este o lungime absolut suficientă pentru majoritatea aeronavelor”, a spus Ionel Minea la finalul audierii sale în Comisia de transporturi din Camera Deputaţilor.

Minea susţine că reparaţiile capitale la pista 1 de pe Aeroportul Otopeni vor începe după finalizarea pistei 2: „Reparaţiile capitale la pista 1 vor fi demarate odată cu operaţionalizarea pistei 2, pentru a putea asigura operarea pe acest aeroport”.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

De asemenea, întrebat dacă este mulţumit de ce se întâmplă pe Aeroportul Otopeni în prezent, secretarul de stat a replicat: “În acest moment, de o lună şi jumătate de când sunt răspunzător de acest segment, sunt mulţumit pentru ritmul pe care l-am impus pentru toate aceste lucrări care au demarat acum, deşi ele puteau de mulţi ani, dar vă invit pe toţi acum să vedeţi cum se lucrează la pista 2”.

El a susţinut că singurele restricţii în momentul de faţă sunt impuse aeronavelor de tip Boeing 747 din cauza riscului  de exfloiere a acostamentului pistei 1.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a solicitat la începutul lunii aprilie conducerii Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti (CNAB) un grafic clar al lucrărilor pentru modernizarea pistei 1 a Aeroportului Internaţional “Henri Coandă” Bucureşti (AIHCB) şi intervenţii la pista 2 pentru ca aceasta să devină operaţională pe întreaga lungime, de 3.500 m.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.