Secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Ionel Minea, susţine că dezvoltarea Portului Constanţa presupune lucrări la nivelul infrastructurii portuare, dar şi investiţii private în dane specializate, precizând că faţa portului se va schimba semnificativ în următorii ani. La rândul său, şeful Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, Dan Nicolae Tivilichi, anunţă că în prezent sunt în derulare investiţii ale operatorilor de 300 de milioane de euro.
Ionel Minea a fost prezent miercuri, la sediul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa la o întâlnire de lucru a administraţiilor portuare şi a organizaţiilor reprezentative din sectorul naval. Secretarul de stat a afirmat că dezvoltarea Portului Constanţa presupune lucrări la nivelul infrastructurii portuare, dar şi investiţii private în dane specializate.
“Dezvoltarea Portului Constanţa presupune în acest moment dezvoltarea infrastructurii portuare şi investiţii private în dane specializate. Aceasta este direcţia către care trebuie să mergem printr-o colaborare strânsă între operatori şi administraţie, noi creând infrastructură şi operatorii efectuând investiţii în dane specializate. Există în acest moment mai multe programe din partea operatorilor în desfăşurare, dar şi din partea Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, inclusiv dragaje de investiţii pentru a asigura adâncimi foarte mari, până la 19 metri astfel încât să permitem accesul navelor de mare tonaj în port”, a declarat secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
El consideră că având în vedere toate investiţiile care se preconizează a fi realizate aici, în următorii ani faţa Portului Constanţa se va schimba în mod semnificativ.
“Odată cu aprobarea Ghidului Solicitantului, din ianuarie şi până acum, Portul Constanţa a depus două proiecte importante pentru aceste investiţii în infrastructură portuară. În acest moment sunt create toate condiţiile pentru ca Administraţia Porturilor Constanţa să îşi pună în aplicare întregul program de investiţii, care totalizează un număr de 16 proiecte majore şi am convingerea că în următorii ani faţa portului se va schimba în mod semnificativ”, a precizat Ionel Minea.
El a menţionat că şi operatorii portuari au proiecte ambiţioase, printre care realizarea de noi terminale de cereale, de petrol şi de gaz natural lichefiat.
Directorul Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, Dan Nicolae Tivilichi, a spus cu acelaşi prilej că în prezent sunt în derulare în Portul Constanţa investiţii de 300 de milioane de euro ale operatorilor portuari.
“În ultimul an de zile, se deschid investiţii private în Portul Constanţa de peste 300 de milioane de euro, începute, că discutăm de dană specializată, de utilaje, avem un operator în Portul Constanţa care şi-a achiziţionat chiar cea mai performantă macara de containere din bazinul Mării Negre. Am reuşit să deschidem portul spre investiţii”, a afirmat Tivilichi.
El a mai spus că Portul Constanţa mai poate fi dezvoltat, spunând că întreg sectorul naval trebuie să devină motorul de dezvoltare al economiei.
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa şi Organizaţia Patronală „Constanţa Port Business Association“ au organizat miercuri, o întâlnire de lucru a administraţiilor portuare şi a organizaţiilor reprezentative din sectorul naval. La eveniment au fost prezenţi secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Minea, reprezentanţi ai autorităţilor locale, ai administraţiilor portuare de la Dunăre, ai Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile, ai Asociaţiei Armatorilor şi Operatorilor Portuari – Fluviali din România, ai organizaţiilor reprezentative din sectorul naval.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.