Cele mai importante aplicaţii şi reţele sociale au pierdut miliarde de dolari în cele şase luni de când Apple a implementat regulile App Tracking Transparency.
În luna aprilie, Apple a activat regulile ATT, prin care urmărirea activităţii utilizatorilor de iPhone nu se mai putea face pe dispozitivele companiei decât după primirea acordului acestora.
De atunci, înainte de a începe urmărirea utilizatorilor (în scopul targetării eficiente a acestora cu reclame), aplicaţiile de iPhone au fost nevoite să afişeze un mesaj în care să ceară acordul acestora.
Majoritatea covârşitoare a utilizatorilor au spus ”nu” când li s-a cerut permisiunea să fie urmăriţi (în continuare). În consecinţă, cumpărătorii de publicitate au cheltuit mai puţin bani pentru reclamă în cadrul aplicaţiilor.
Conform unui calcul făcut de Financial Times, în cele 6 luni de când funcţionează sistemul ATT pe dispozitivele Apple, Facebook, Twitter, Snap şi YouTube au pierdut 9,85 de miliarde de dolari.
Dacă Facebook a reuşit să mai atenueze din pierderi, Snap a fost lovită puternic de ATT şi, drept urmare, valoarea acţiunilor companiei a scăzut cu 27% după anunţarea celor mai recente rezultate financiare, cu venituri sub estimări.
Analiştii estimează că doar Facebook a pierdut în jur de 8,3 miliarde de dolari din cauza sistemului ATT.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.