Producătorul francez de automobile Renault a raportat miercuri un profit net pentru anul 2023 puţin mai mic decât se aştepta, dar a înregistrat marje şi venituri mai mari şi a oferit mai mulţi bani investitorilor, cu o creştere uriaşă a dividendului său, transmite Reuters.
Renault a spus că va propune un dividend de 1,85 euro pentru 2023, în creştere faţă de o plată de 0,25 euro pentru 2022, alăturându-se producătorilor auto americani Ford şi General Motors pentru a oferi mai mulţi bani investitorilor.
Poziţia de numerar mai puternică şi creşterea marjei sunt cel mai recent semn că redresarea producătorului auto sub directorul general Luca de Meo dă roade.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Pentru a creşte vânzările, Renault şi-a redus gama de vehicule şi s-a reorientat pe pieţele şi modelele sale cele mai profitabile.
”Plata propusă de dividende ilustrează încrederea în capacitatea noastră de a continua să creştem”, a declarat reporterilor directorul financiar al Renault, Thierry Pieton.
Renault a înregistrat o marjă operaţională de 7,9%, în creştere faţă de 5,5% în 2022.
Compania a spus că se aşteaptă la o marjă operaţională de aproximativ 7,5% în 2024 şi şi-a menţinut obiectivul pentru 2030, privind marje cu două cifre până în 2030.
Rezultatele vin după ce Renault a raportat o creştere de 9% a volumelor vânzărilor globale pentru 2023, după patru ani consecutivi de scăderi.
Un analist al Bernstein, Daniel Roeska, a declarat că marja de 7,9% este uşor peste aşteptările pieţei şi este încurajat de previziunile pentru 2024 şi de un dividend puternic, bazat pe fluxul de numerar liber sănătos.
La fel ca alţi producători de automobile europeni, Renault s-a luptat cu concurenţa acerbă din partea rivalului american Tesla şi modele chinezeşti mai ieftine, într-un moment de încetinire a creşterii vânzărilor şi de scădere a sprijinului guvernamental pentru vehiculele electrice.
Producătorul francez de maşini pariază pe noi modele electrice în lupta sa pe piaţa franceză, cu intenţii să lanseze 10 modele noi în acest an, inclusiv două maşini complet electrice, Scenic şi R5, şi două hibride.
Pentru 2023, producătorul de automobile a înregistrat un profit net de 2,315 miliarde de euro, faţă de o pierdere pentru 2022 de 716 milioane de euro, care a inclus ieşirea producătorului auto din Rusia.
Profitul net a ratat o estimare medie de 3,52 miliarde de euro din partea analiştilor chestionaţi de LSEG. Consensul nu a inclus o pierdere de capital de aproximativ 900 de milioane de euro rezultată din cedarea unei prime părţi din participaţia sa la Nissan.
Veniturile pentru 2023 au crescut cu 13% la 52,38 miliarde de euro. Analiştii se asteptau la venituri de 52,88 miliarde de euro.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.