Piaţa globală de asigurări va creşte cu 1,4 trilioane de dolari în următorii cinci ani, însă cererea tot mai mare pentru primele de asigurări digitale şi distribuţia lor online va afecta 280 de miliarde de dolari din veniturile curente ale asigurătorilor şi nivelurile actuale de retenţie a clienţilor, potrivit unui raport al Accenture.
”Asigurătorii care se adaptează riscurilor emergente, produselor bazate pe date reale şi distribuţiei digitale sunt cei mai pregătiţi să atragă noi oportunităţi de venituri. Piaţa globală de asigurări va creşte cu 1,4 trilioane de dolari în următorii cinci ani, însă cererea tot mai mare pentru primele de asigurări digitale şi distribuţia lor online va afecta 280 de miliarde de dolari din veniturile curente ale asigurătorilor şi nivelurile actuale de retenţie a clienţilor”, potrivit unui nou raport al Accenture.
În raportul, Accenture analizează modul în care veniturile industriei asigurărilor vor fi afectate de noii clienţi, tendinţele demografice şi tehnologice.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Cercetarea arată că, în ciuda recesiunii globale din anul 2020, industria globală a asigurărilor va creşte de la 6,1 trilioane de dolari la începutul anului 2020 la 7,5 trilioane de dolari până la sfârşitul anului 2025 - o rată de creştere anuală de 3,5%.
Pe măsură ce clienţii îşi reînnoiesc poliţele cu oferte bazate pe date reale, 140 miliarde de dolari din veniturile curente ale asigurătorilor se pot transfera de la produsele de asigurare tradiţionale la cele bazate pe tehnologie, inclusiv trecerea la asigurări bazate pe comportament pentru vehicule conectate şi case inteligente. În acelaşi timp, alte 140 de miliarde dolari din veniturile curente din distribuţia tradiţională de asigurări ar putea fi transferate către experienţe de distribuţie digitală, deoarece clienţii achiziţionează asigurări pe canale digitale şi platforme terţe.
„În ciuda unui an 2020 dificil, analizele noastre arată că piaţa globală a asigurărilor se îndreaptă spre o creştere semnificativă în următorii cinci ani, însă asigurătorii nu se mai pot baza pe produsele şi canalele tradiţionale pentru a creşte profitabilitatea pe termen lung. Creşterea costurilor, pieţele volatile şi cererea tot mai mare pentru servicii digitale obligă asigurătorii să inoveze pentru a obţine un avantaj competitiv în acest nou peisaj al veniturilor, în timp ce îşi vor dezvolta rezilienţa în portofoliile de afaceri şi produse. Pe măsură ce speranţa de viaţă şi calitatea vieţii cresc, mentalitatea consumatorilor pe segmente demografice se schimbă. Consumatorii spun din ce în ce mai mult că doresc produse care să-i ajute să construiască şi să menţină obiceiuri sănătoase, îmbunătăţind nu doar durata vieţii, ci şi calitatea acesteia,” a declarat Andreea Niculae, associate director, Financial Services Industry Lead, Accenture România.
Conform raportului Accenture, asigurătorii vor concura pentru noi venituri în special în segmentul de „sănătate/wellness” pe măsură ce vor încheia noi parteneriate într-un ecosistem digital pentru a îmbunătăţi sănătatea clienţilor şi finanţele personale. Convergenţa industriilor asigurărilor de viaţă cu cele de sănătate/wellness va genera venituri de 120 miliarde de dolari – dintre care 60 miliarde dolari din produse de sănătate inteligente, 30 miliarde de dolari din produse şi servicii pentru populaţia în vârstă şi 30 de miliarde de dolari din produse de gestionare a vieţii şi a averii.
„Asigurarea nu mai este un produs util strict în cazul unui accident sau al unui dezastru, ci şi o oportunitate pentru consumator de a-şi alege un portofoliu de servicii de sănătate potrivite situaţiei sale medicale sau de a selecta un plan de investiţii pentru când nu va mai fi activ care să fie în acord cu venitul şi apetitul său la risc, forţând asigurătorul să dezvolte un ecosistem tot mai complex de parteneriate şi să investească tot mai mult în cunoaşterea clienţilor şi în analiza datelor acestora pentru a putea oferi un portofoliu personalizat,” a adăugat Andreea Niculae.
De asemenea, asigurătorii vor concura pentru noi venituri pentru a acoperi riscurile emergente şi cele nou-apărute. Pe măsură ce asigurătorii vor începe să acopere expunerea la catastrofe ecologice, se preconizează că riscurile legate de schimbările climatice vor reprezenta 50 de miliarde de dolari din veniturile noi din asigurări. Iar odată cu creşterea rapidă a ameninţărilor cibernetice, se aşteaptă ca serviciile de acoperire şi de atenuare a riscurilor legate de acestea să genereze încă 25 miliarde dolari.
Asigurătorii care îmbunătăţesc gestionarea pre şi post incident cu tehnologii digitale, cum ar fi inteligenţa artificială şi analiza, vor permite o modelare a riscurilor şi un răspuns la incidente mai sofisticate.
„Accelerarea recentă către canalele digitale ameninţă reînnoirea unor prime de asigurări tradiţionale şi modifică structura veniturilor viitoare pentru asigurători. Deşi industria va rămâne rezilientă şi va creşte, evoluţia tehnologiei şi a schimbărilor societale se produce mai repede decât se aştepta. Asigurătorii care îşi reimaginează modul în care îşi conduc afacerea şi le oferă clienţilor experienţe digitale vor fi poziţionaţi pentru succes. Asigurătorii care trec de la oferte tradiţionale, la oferte bazate pe tehnologie, care sunt mai bine integrate cu datele clienţilor, sunt mai bine poziţionaţi pentru a fi lideri. Ceilalţi riscă să piardă veniturile în faţa concurenţilor digitali şi a noilor intraţi pe piaţă”, spune Kenneth Saldanha, care conduce grupul de asigurări Accenture la nivel global.
Cercetarea a examinat activitatea industriei de asigurări în contextul schimbărilor mai largi de pe pieţele globale, analizând atât cererile clienţilor, cât şi modul în care asigurătorii răspund din partea ofertei. Raportul a analizat impactul a peste 70 de tendinţe, inclusiv schimbările demografice, economice şi de mediu şi dinamica fondurilor de venituri globale. Accenture a dezvoltat un model pentru a analiza cererile clienţilor în următoarele domenii - produse inteligente, economie colaborativă şi alte riscuri emergente, inclusiv îmbătrânirea populaţiei, climă, risc cibernetic, gestionarea crizelor şi vehicule autonome.
Accenture este o companie globală de servicii profesionale cu abilităţi de top în domeniul digital, cloud şi securitate. Oferă servicii de strategie şi consultanţă, servicii interactive, tehnologie şi operaţiuni şi are 537.000 de angajaţi, deservind clienţii din peste 120 de ţări.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.